FreeCinema

Follow us

Ο ΣΕΙΣΜΟΣ (2018)

(SKJELVET)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Καταστροφής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Αντρέας Άντερσεν
  • ΚΑΣΤ: Κριστόφερ Γιόνερ, Άνε Νταλ Τορπ, Κατρίνε Τόρμποργκ Γιόχανσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Έπειτα από τη σωτηρία της από ένα φονικό tsunami στα νορβηγικά φιόρδ, η οικογένεια του γεωλόγου Κρίστιαν φαίνεται να μην μπορεί να ξεπεράσει αυτή την εμπειρία. Τους περιμένει όμως κάτι ακόμη χειρότερο: ένας καταστροφικός σεισμός που ισοπεδώνει το Όσλο!

«Το Κύμα», που σκηνοθέτησε το 2015 ο Ρούαρ Ούταγκ, είχε δύο αποτελέσματα: απέδειξε ότι το ευρωπαϊκό σινεμά μπορεί να κατασκευάσει ένα οικογενειακό δραματικό θρίλερ καταστροφής (με έμφαση στο «οικογενειακό» και το «δραματικό») και οδήγησε την καριέρα του Ούταγκ στην Αμερική και στο reboot του «Tomb Raider» με την Αλίσια Βικάντερ, μια παραγωγή που εξελίχθηκε σε… πραγματικό disaster movie.

Μια τέτοια ιδιαίτερη επιτυχία φυσικά και δεν θα μπορούσε να μείνει αναξιοποίητη, έτσι προέκυψε «O Σεισμός». Ακολουθώντας τη συνταγή των χολιγουντιανών sequel, οι ίδιοι χαρακτήρες βρίσκονται ξανά αντιμέτωποι με μια παρόμοια απειλή, μεγαλύτερη και ακριβότερη σε εφέ. Και με άλλο σκηνοθέτη, αφού ο δημιουργός της προηγούμενης ταινίας πήρε τα μπογαλάκια του γι’ αλλού. Ένα υψηλότερο budget είναι όμως αρκετό για μια καλύτερη ταινία; Όχι απαραίτητα…

«To Κύμα» μπορεί να μην είχε πολλά εφέ και σκηνές δράσης, όμως πετύχαινε τον στόχο του. Έβαζε σε πρώτο πλάνο την οικογένεια και τις σχέσεις της, και η έλλειψη πολλών εντυπωσιακών σκηνών δεν επηρέαζε ουσιαστικά το δράμα. Το θέμα του «Σεισμού» είναι αρκετά διαφορετικό και ενώ ο (διευθυντής φωτογραφίας και με μικρή εμπειρία) σκηνοθέτης Τζον Αντρέας Άντερσεν διαχειρίζεται μάλλον ικανοποιητικά τον (υψηλότερο) προϋπολογισμό του για περισσότερα και πιο εντυπωσιακά εφέ, στο φινάλε δεν λες και… «San Andreas». Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, τα disaster movies συνήθως έχουν μια ισχυρή δόση υπερβολής, ίσως και ανοησίας. Είναι ταινίες ένοχης (ή ίσως και όχι τόσο ένοχης) απόλαυσης, που με την υπερβολή, το χιούμορ, ακόμη και τη γελοιότητα μερικές φορές, ξορκίζουν τον φόβο του θέματός τους. «O Σεισμός», λοιπόν, παίρνει τον εαυτό του λίγο παραπάνω στα σοβαρά, χωρίς να δίνει κάτι παραπάνω σε υπερβολή και θέαμα.

Το κεντρικό θέμα είναι για ακόμη μια φορά η οικογένεια. Η οικογένεια του Κρίστιαν, ο οποίος δεν μπορεί να ξεπεράσει τα γεγονότα του παρελθόντος. Βρίσκεται σε διάσταση με τη σύζυγό του και σε απόσταση από τα παιδιά του, ζώντας απομονωμένος με τις επιστημονικές εμμονές του. Ο ξαφνικός θάνατος ενός συναδέλφου του θα κάνει τον Κρίστιαν να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι έρχεται ένας μεγάλος, πολύ μεγάλος σεισμός. Με τη βοήθεια της κόρης τού μακαρίτη επιστήμονα, θα προσπαθήσει να προλάβει ό,τι μπορεί και να συγκεντρώσει σώα και ασφαλή την οικογένεια. Μόνο που πάνω στη στιγμή της καταστροφής, όλοι θα βρεθούν σε διαφορετικά μέρη. Σ’ ένα θέατρο, σ’ ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο, στην κορυφή ενός πολυώροφου ξενοδοχείου. Και ο επιστήμονας θα γίνει κυρίως πατέρας και σύζυγος για να σώσει τους δικούς του.

Πού κερδίζει πόντους η ταινία; Στα ακριβότερα εφέ. Η κεντρική σκηνή της καταστροφής είναι αρκετά καλή, αν και σύντομη. Η κορύφωση, που θα έρθει στη συνέχεια, εξελίσσεται σε ένα πειστικό (μεν) σκηνικό (δε). Πού χάνει; Στο πολύ περίμενε και στο θέαμα με το σταγονόμετρο. Μέχρι να φτάσουμε στο γερό κούνημα έχουμε μάθει όλα τα δράματα της οικογένειας, που δεν είναι και ιδιαίτερα πρωτότυπα. Με τούτα και με κείνα, πάντως, σε δύο-τρία χρόνια να την περιμένουμε την οικογένεια του Κρίστιαν να παθαίνει κι άλλες ζημιές…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν, όπως εγώ, αγαπάς τα disaster movies, μαζί και την ανοησία που τα συνοδεύει, θα περιμένεις με χαρά τον «Σεισμό», αλλά τα ρίχτερ δεν πρόκειται να σε ταρακουνήσουν. Μπορεί, πάλι, να σε ενδιαφέρουν περισσότερο τα δράματα σκανδιναβικής οικογένειας, οπότε η έλλειψη πλήθους θεαματικών σκηνών καταστροφής ίσως να μην σε πολυπειράξει.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.