FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΧΗΡΕΣ (2018)

(WIDOWS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στιβ ΜακΚουίν
  • ΚΑΣΤ: Βαϊόλα Ντέιβις, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Κόλιν Φάρελ, Λίαμ Νίσον, Ντάνιελ Καλούγια, Σίνθια Ερίβο, Μπράιαν Ταϊρί Χένρι, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Τζάκι Γουίβερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 129'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Οι χήρες μιας συμμορίας ληστών αναγκάζονται να ακολουθήσουν τα χνάρια των συζύγων τους για να επιβιώσουν από τις θανάσιμες απειλές ενός δικτύου εγκληματικότητας, το οποίο καταλήγει στους δύο ισχυρότερους αντιπάλους των επερχόμενων εκλογών για το Δημοτικό Συμβούλιο του Σικάγου.

Σ’ αυτή τη ζωή ποτέ δεν είμαστε μόνοι. Έχουμε συντρόφους που μας προδώσανε. Φίλους που μας «πούλησαν». Γονείς με επώνυμο βαρύ κι ασήκωτο, που πρέπει να το «επαληθεύσουμε» και να το συντηρήσουμε σαν αξία. Μια κοινωνία στην οποία πάντοτε θα χρωστάμε κι από κάτι. Τους πολιτικούς που ψηφίζουμε και κυβερνούν για το καλό… κάποιων άλλων. Και το «μαγαζάκι» ενός «Θεού» που, με την… ανώτερη σειρά του, μας κοστολογεί πάνω από το προσκεφάλι μας. Όχι. Δεν γίνεται να μείνουμε μόνοι μας. Όσο αναπνέουμε.

Οι ηρωίδες της καινούργιας ταινίας του Στιβ ΜακΚουίν δεν ήταν μόνες. Είχαν συζύγους. Τους βλέπουμε να πεθαίνουν στην αρχή του φιλμ, όταν η τελευταία τους ληστεία βγαίνει εντελώς εκτός σχεδίου και το βανάκι που χρησιμοποιούν για να αποδράσουν ανατινάζεται στον αέρα, κάτω από τα καταιγιστικά πυρά των αστυνομικών. Παράλληλα, ο ΜακΚουίν μας έκανε μια πρώτη σύσταση του οικογενειακού βίου του κάθε μέλους της συμμορίας, για να περάσουμε στις αντίστοιχες τελετές κηδειών, ενώ ήδη μας έχει κάνει και μια «παρένθεση» υποπλοκής, με δύο σκληρούς αντίπαλους των επερχόμενων εκλογών για το Δημοτικό Συμβούλιο του Σικάγου. Ο ένας είναι ο λευκός «διάδοχος» της μίζας που κατοικεί έξω από τις φτωχογειτονιές της πόλης, ο άλλος «το παιδί του λαού», ο μαύρος που αν και δεν είναι τόσο «καθαρός», (επίσης) επιδιώκει να εξαργυρώσει επιτέλους την πέραση που έχει στους δικούς του ανθρώπους.

Προφανέστατα, ο ΜακΚουίν ανοίγει πολλά μέτωπα στην αφήγησή του, αν και βασισμένος πάνω σε σενάριο σειράς (έξι επεισοδίων) της βρετανικής τηλεόρασης, η οποία έκανε πρεμιέρα (με μεγάλη επιτυχία) το 1983. Υπεύθυνη γι’ αυτήν, η Λίντα Λα Πλαντ, συγγραφέας και σεναριογράφος «λαϊκών» αστυνομικών ιστοριών, της οποίας ένα κάποιο «upgrade» επιχειρούν να κάνουν εδώ με τη διασκευή τους ο ΜακΚουίν μαζί με την (ωχ!) Τζίλιαν Φλιν (του «Κοριτσιού που Εξαφανίστηκε»). Το αποτέλεσμα εξελίσσεται σε επικό φιάσκο, καθώς η διάτρητη (από σφαίρες) βάση της πλοκής μπάζει και… εξαφανίζει χαρακτήρες με το έτσι θέλω, βρίθει τραγελαφικής ευκολίας στο καταστασιακό της και ολοκληρώνει σε κλίμα σαπουνόπερας με θηλυπρεπή / girl power απόδοση του σκορσεζικού crime σύμπαντος!

Στις «Χήρες», το μόνο πράγμα που αντέχει (μέχρι ενός σημείου) είναι η σχέση μεταξύ των γυναικών που συναντιούνται για να συστήσουν (λόγω ανωτέρας βίας) μια νέα, δική τους συμμορία και να εκδικηθούν τους άνδρες που τις έφεραν σε αυτή τη θέση (όχι εκ προθέσεως, από πλευράς των συζύγων, όμως αυτά έχει η εγκληματικότητα…). Αν και δεν ψυχογραφούνται πλήρως (μονάχα η Άλις της Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι βγάζει νόημα), στήνουν έναν ενδιαφέροντα σκελετό ιστορίας, που άπαξ και μπλέκει με το πολιτικό παρασκήνιο και τον κατώτερο μικρόκοσμο παρανομίας του Σικάγου (σε συνδυασμό αυτά, παρακαλώ!), μετατρέπει τα μέχρι πρότινος αδικαιολόγητα κενά του σεναρίου σε κανονικό αστείο. Το δράμα (#diplhs) κορυφώνεται με το σχέδιο της ληστείας που σκοπεύουν να φέρουν εις πέρας οι χήρες, το οποίο εμπεριέχει «ανατροπή» τόσο προκάτ που μου επέτρεψε να μαντέψω «ξαφνική» εμφάνιση χαρακτήρα επί της οθόνης με ακρίβεια προσέγγισης ελάχιστων δευτερολέπτων (μάλλον έχω εντρυφήσει δυναμικά στο… κωμικό timing)!

Το ποτήρι ξεχειλίζει με τη σεκάνς του flashback αστυνομικής βίας κατά μαύρου, αν και κάπου προς το τέλος οι χήρες του έργου μόνο την ικανότητα να… πετάξουν σαν superheroes δεν επιδεικνύουν, κάνοντάς σε να σαστίζεις με τη δημιουργική πορεία του σκηνοθέτη ΜακΚουίν, τον οποίο μάθαμε στο σινεμά με το «Hunger» (2008) και έκτοτε παρακολουθήσαμε να παίρνει την κατιούσα, με μια φιλμογραφία η οποία επένδυσε πρωτίστως στο «shock value». Αλλοπρόσαλλη, μισαλλόδοξη και δίχως χαρακτήρα. Ακριβώς όσο ρηχές και επιφανειακές είναι στην πραγματικότητα τούτες εδώ οι «Χήρες»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Mainstream «ευκολάκι» γενικής κατανάλωσης με εγκληματικό background και φτηνιάρικες βάσεις που μπορούν να προσφέρουν ψυχαγωγία, το φιλμ του Στιβ ΜακΚουίν θέλει να πει και να σχολιάσει πολύ περισσότερα από όσα αντέχει να αφηγηθεί το σενάριό του. Το εγχείρημα καταρρέει σε βαθμό αστειότητας μέχρι το φινάλε, αλλά οι (διαχρονικά) μαθημένοι σε απλοϊκές αστυνομικές σειράς της TV δεν θα ταλαιπωρηθούν ιδιαιτέρως, αφού τώρα με το Netflix έχουν συνηθίσει να παρακολουθούν τέτοια προϊόντα… με τις ώρες, σερί. Όσο για τις φήμες περί «οσκαρικού» τίτλου, κρίμα το marketing. Αν, πάλι, φτάσει μέχρι εκεί, στο marketing θα το οφείλει και μόνο…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.