FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ (2018)

(LAS HEREDERAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρσέλο Μαρτινέσι
  • ΚΑΣΤ: Άνα Μπρουν, Μαργκαρίτα Ιρούν, Άνα Ιβάνοβα, Μαρία Μαρτίνς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Τσέλα και η Τσικίτα ζουν για χρόνια μαζί και αναγκάζονται να ξεπουλήσουν τα αντικείμενα του κάποτε πλούσιου βίου τους. Η Τσικίτα θα αναγκαστεί να μπει στη φυλακή και η Τσέλα θα μείνει μόνη, ανακαλύπτοντας νέους τρόπους να πορευτεί στη ζωή.

Το απολύτως άγνωστο (ακόμη και στο φεστιβαλικό κοινό) σινεμά της Παραγουάης δίνει ένα καλό δείγμα με τούτο το ενδιαφέρον δράμα χαρακτήρων, που είναι καλοσχεδιασμένο και καλοπαιγμένο. Με την πρώτη του ταινία, ο Μαρσέλο Μαρτινέσι καταφέρνει να στήσει το πλήρες πορτρέτο μιας σχέσης, να δώσει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο και να αναφερθεί σε περισσότερα του ενός θέματα: τη σχέση δύο γυναικών, την πτώση μιας παλιάς άρχουσας τάξης, το πώς ένας άνθρωπος περιορισμένος μπορεί να βρει μια νέα διέξοδο.

Η Τσέλα και η Τσικίτα έχουν περάσει τα πενήντα. Ζουν μαζί για πολλά χρόνια, σε μια σχέση από εκείνες που δεν ρωτάει κανείς λεπτομέρειες για το τι ακριβώς ισχύει. Και οι δυο τους κατάγονται από πλούσιες οικογένειες και το σπίτι τους, ένα παλιό αρχοντικό που ανήκει στην Τσέλα, είναι γεμάτο από τα απομεινάρια αυτού του παρελθόντος. Παλιά βαριά έπιπλα, προσεκτικά φυλαγμένα κρυστάλλινα ποτήρια, ασημένια μαχαιροπήρουνα, ένα πιάνο, πίνακες. Και είναι όλα για πούλημα. Τον ρόλο της πωλήτριας έχει αναλάβει η πιο δραστήρια Τσικίτα, ενώ η Τσέλα παρακολουθεί τους αγοραστές να κάνουν ενοχλητικές ερωτήσεις και παρατηρήσεις, κρυμμένη πίσω από την πόρτα της.

Σύντομα, θα αναγκαστεί να αποχωριστεί την Τσικίτα, αφού τα χρέη έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο που η σύντροφός της θα πρέπει να μπει στη φυλακή. Κανονίζονται όλες οι λεπτομέρειες, μέχρι και η περιορισμένων ικανοτήτων, «φτηνή» υπηρέτρια η οποία αναλαμβάνει να διατηρήσει τις καθημερινές συνήθειες της Τσέλα, όπως το να της σερβίρεται ο δίσκος με τα ποτά και τα φάρμακά της σε συγκεκριμένη διάταξη. Η Τσικίτα θα προσαρμοστεί και μέσα στη φυλακή. Η υπερπροστατευμένη, στα όρια της αντικοινωνικότητας Τσέλα, όμως, θα δυσκολευτεί. Τα πράγματα θα αρχίσουν να αλλάζουν όταν μια ηλικιωμένη γειτόνισσα ζητήσει από την Τσέλα να την πάει με το αυτοκίνητο σε ένα παιχνίδι χαρτιών. Αν και άπειρη οδηγός (το έκανε πάντα η Τσικίτα), η Τσέλα δεν θα μπορέσει να αρνηθεί. Θα οδηγήσει τη φαρμακόγλωσσα Πιτούκα στο παιχνίδι, θα περιμένει να την επιστρέψει και θα δεχτεί τα χρήματα που θα της δοθούν. Έτσι, αρχίζει μια ασυνήθιστη απασχόληση, ως οδηγός γηραιών χαρτοπαικτριών.

Πάντα, όμως, θα κάθεται στην άκρη περιμένοντας, χωρίς να συμμετέχει. Μέχρι που θα εμφανιστεί η Άντζι, οδοστρωτήρας αυτοπεποίθησης και σεξουαλικότητας. Μόλις έχει χωρίσει από έναν γκόμενο και την τριγυρίζουν διάφοροι άλλοι. Χρησιμοποιεί κι αυτή τις υπηρεσίες της Τσέλα, η οποία σαγηνεύεται από την έντονη προσωπικότητα της νεαρότερης γυναίκας. Και εκεί θα αρχίσει να σκέφτεται (και να το δείχνει, με μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά της) ότι μπορεί να υπάρχουν κι άλλα πράγματα στη ζωή από αυτά που… συνήθισε να γνωρίζει.

Η ταινία δεν έχει τίποτα έντονο ή κραυγαλέο. Είναι μια ιστορία μεταξύ γυναικών και ο περίγυρός τους αποτελείται κι εκείνος αποκλειστικά από γυναίκες. Αυτό που καταφέρνει ο Μαρτινέσι, όμως, είναι να φτιάξει μια ολοκληρωμένη ιστορία με χαρακτήρες για τους οποίους καταλαβαίνεις πώς βρίσκονται στη θέση που τους παρακολουθείς και ποιοι ακριβώς είναι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σινεμά από την Παραγουάη, αλλά δεν πρόκειται να δεις κάτι folclore. Είναι μια ήσυχη ιστορία για τη σχέση δύο γυναικών, χωρίς να μπαίνει με προβλεψιμότητα στην κατηγορία του queer cinema. Δεν θα κάνεις καλή «επαφή» αν στο πρόγραμμά σου δεν μπαίνει ποτέ φιλμ του λεγόμενου world cinema.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Γερασμένες ντεκαβλέ κυρίες στην Παραγουάη τα βρίσκουν οικονομικά σκούρα στη μετά «ΠΑΣΟΚ» εποχή. Πας για διαθήκη καρφωτός πριν το δεις.