FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΨΑΡΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ (2011)

(SEEFOOD)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άουν Χόε Γκο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Ένας μικρός καρχαρίας «μπαμπού» θα κάνει τα πάντα προκειμένου να προστατέψει μια ντουζίνα καρχαριάκια από τα χέρια δυο ανήλικων λαθροκυνηγών, επιστρατεύοντας τη βοήθεια των πιστών του φίλων.

«Φρέσκο» πράγμα που σπαρταράει (#diplhs), το εξωτικό, λογοπαιγνιακής συλλήψεως «SeeFood», παραγωγής… μαλαισιανοκινεζικής που φτάνει με καθυστέρηση σχεδόν επτά ετών στη χώρα μας – γιατί αν δεν έχουν ωριμάσει τώρα οι συνθήκες για ένα Pixar-ικό κακέκτυπο με πρωταγωνιστές ψάρια, χελώνες και μια σμέρνα με δολοφονικά ένστικτα, τότε πότε;

Ο Παπ είναι ένας καρχαρίας που ανήκει στην κατηγορία «μπαμπού» και χαρακτηρίζεται από τον καλοκάγαθο χαρακτήρα και τις διόλου αιμοβόρικες ορέξεις του. Ένα πρωί, καθώς συναγωνίζεται έναν έτερο φίλο καρχαρία στο κολύμπι (μη ρωτάς το γιατί), θα βρεθεί μπροστά σε έναν κοραλλιογενή ύφαλο γεμάτο μικρά αυγά καρχαρία. Πριν προλάβει να συνειδητοποιήσει τι ακριβώς συμβαίνει, δύο κακομαθημένα πιτσιρίκια θα εμφανιστούν από το πουθενά και θ’ αρπάξουν τα εύθραυστα αυγά εν ριπή οφθαλμού. Αποφασισμένος να επιστρέψει τα καρχαριάκια στη θάλασσα πριν αυτά εκκολαφθούν, ο Παπ θα ξεκινήσει ένα επικίνδυνο ταξίδι μέχρι την ακτή, προκειμένου να σώσει το είδος του, ερχόμενος αντιμέτωπος με λογής απειλές: από σκανταλιάρικα παλιόπαιδα και ορδές σκληροπυρηνικών… κοτόπουλων, μέχρι και μια δαιμόνια σμέρνα με έναν τεράστιο πεινασμένο στρατό και σχέδια πιο ιμπεριαλιστικά και από αυτά του Τζέγκις Χαν.

Αν εξ όψεως οι «Επικίνδυνες Ψαρικές Αποστολές» (σοβαρά τώρα, ο «νονός» αξίζει συγχαρητήρια!) σου φανούν σαν ένας φτωχός συγγενής του «Ψάχνοντας τον Νέμο» και του «Καρχαριομάχου», προφανώς και έχεις δίκιο, αφού τούτο εδώ το κατ’ ευφημισμόν παιδικό φιλμ αντλεί την έμπνευσή του από εκείνα ακριβώς τα animated έργα που, τουλάχιστον, είχαν την τσίπα να δείξουν πως όταν ένα ψάρι βρεθεί εκτός νερού, δεν αντέχει παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα. Στο μικρό, αλλοπρόσαλλο «έπος» του Γκο, ο Παπ σέρνει για μερικές δεκάδες μέτρα ένα πατίνι πάνω στο οποίο υπάρχει μια λεκάνη γεμάτη νερό και αυγά. Υπενθυμίζω ότι ο Παπ είναι καρχαρίας. Ο οποίος σπρώχνει το πατίνι με το κεφάλι του πάνω στο χώμα. Για δεκάδες μέτρα. Πάνω στο χώμα. Γενικά, δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα με τον ανθρωπομορφισμό στις ταινίες της Disney και της Pixar: είναι μια δεδομένη συνθήκη που αποτελεί παράλληλα αναπόσπαστο κομμάτι της γοητείας των ταινιών για μικρά (και όχι μόνο) παιδιά. Υπάρχει, όμως, μια λεπτή, διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο φανταστικά χαριτωμένο και το απλά ανόητο, και στην προκειμένη περίπτωση οι πρώτοι που θα πάρουν πρέφα την… απάτη των «Ψαρικών Αποστολών» θα είναι σίγουρα οι… μικρότεροι σε ηλικία θεατές!

Ανεξάρτητα από το θέμα της αληθοφάνειας και των προσδοκιών που μπορεί να έχει κανείς από μια τέτοια ταινία, η οποία μάλιστα έρχεται στις ελληνικές αίθουσες με κραυγαλέα καθυστέρηση, τούτη η «Αποστολή» αποτελεί κλασικό παράδειγμα προς αποφυγήν, αφού ούτε κανένα ξεχωριστό story διαθέτει, ούτε και σκηνοθεσία που να διευκολύνει την παρακολούθησή της από παιδιά. Το πρόβλημα έγκειται στο εντελώς κατακερματισμένο τού μοντάζ, που επιχειρεί διαρκώς να ενώσει διαφορετικής νοηματοδότησης πλάνα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν μεταξύ τους (εντάξει, ο μοντέρ του φιλμ δεν είναι δα και ο Αϊζενστάιν), ενώ ακόμη και η πλοκή μοιάζει υπερβολικά σχηματική, δίχως να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για κάποια εξέλιξη των χαρακτήρων, πέρα από την προφανή ύπαρξη αυτών και των υδάτινων περιπετειών τους, σε ένα υποθαλάσσιο περιβάλλον υπερβολικά «άδειο» και άψυχο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χωρίς να γίνεται ούτε μια στιγμή υποφερτό, το «SeeFood» (προσπαθούμε να ξεπεράσουμε το σοκ του ελληνικού τίτλου…) εξαντλεί πανεύκολα την αντοχή σου, βυθίζοντας εσένα και το βλαστάρι σου σε έναν μιαμισάωρο λήθαργο ανίας και παντελούς έλλειψης ενδιαφέροντος για όλα όσα εκτυλίσσονται (και καλά) μπροστά στα μάτια σας. Απομίμηση του «Νέμο»… with a twist; Πάρε ψαροκροκέτες στο παιδί, να χωνέψει κάτι, τουλάχιστον.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.