FreeCinema

Follow us

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ (2017)

(HAPPY DEATH DAY)

  • ΕΙΔΟΣ: Νεανικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ Λάντον
  • ΚΑΣΤ: Τζέσικα Ροθ, Ίσραελ Μπρουσάρντ, Ρούμπι Μοντίν, Τσαρλς Έιτκεν, Λόρα Κλίφτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η Τρι περνάει μια δύσκολη μέρα στο κολέγιο. Και το βράδυ των γενεθλίων της θα δολοφονηθεί κι από πάνω! Και το επόμενο πρωί, τα πάντα θα είναι ίδια. Μα, ακριβώς ίδια! Πώς θα γίνει να μην πεθαίνει στο τέλος;

Ναι, ΟΚ, είναι η «Μέρα της Μαρμότας» (1993) σε εκδοχή νεανικού θρίλερ τρόμου. Δεν ξέρεις τι είναι η «Μέρα της Μαρμότας», ούτε καν το όνομα Μπιλ Μάρεϊ; Πότε γεννήθηκες, διάβολε; Στάσου… Συνομήλικοι της Τρι, πεταχτείτε πρώτα μέχρι το DVD club της γειτονιάς σας (που πλέον απέχει αρκετά χιλιόμετρα από το σπίτι σας…) και ζητήστε το άνωθεν φιλμ του Χάροντ Ρέιμις, το οποίο προ ετών είχε γίνει ξανά σημείο αναφοράς μέσω της sci-fi περιπέτειας του Νταγκ Λίμαν «Στα Όρια του Αύριο» (2014). Εκεί οι προθέσεις ήταν σοβαρότερες, εδώ οι παραγωγοί σπάνε λίγη πλάκα (you know, for «kids»), όχι όμως και με τις καλύτερες δυνατές δόσεις χιούμορ, το οποίο θα μπορούσε να απογειώσει τα «Γενέθλια Θανάτου».

Πού πάσχει το ζήτημα; Το έργο έχει φτιαχτεί με ένα υποτυπώδες budget, για να καταναλωθεί ανέμελα όση ώρα σου χρειάζεται για ν’ αδειάσεις τον μεγαλύτερο «κουβά» popcorn ενός multiplex. Από την άλλη, αν βγάλεις εκτός εκείνη τη «Μαρμότα», μας τελειώνουν και τα υλικά «σινεφιλίας» με τα οποία θα μπορούσε να παίξει η ταινία, για να κάνει και ένα κάποιο υπερβατικό σχόλιο για το genre. Αλλά δεν έχει τα εχέγγυα για να δοκιμάσει την τύχη της σαν ένα νέο «Scream» (1996), οπότε ακολουθεί το εύρημα της επανάληψης της ίδιας μέρας, εντός πλαισίου teen slasher… στεγνού (βλέπε PG-13 rating), με ρομαντική γαρνιτούρα (!) για ακόμη καλύτερες εισπράξεις στα ταμεία.

Έτσι, το… όσο πιο νεανικό κοινό γίνεται θα συμπαθήσει το γκομενάκι «χαλαρών ηθών» που ξυπνάει σε κρεβάτι ξένο και «αφασία» τύπου «Μεγάλε, Τι Κάναμε Χθες Βράδυ;», θα φλερτάρει με το μυστήριο της αναζήτησης του δολοφόνου, θα προσέξει τις λεπτομέρειες του κάθε επόμενου ξανά-και-ξανά, με την ηρωίδα να βιώνει μια σταδιακή απόγνωση που την αποδυναμώνει, μέχρι να υποψιαστεί ποιος είναι εκείνος που όταν σκοτεινιάζει την καταδιώκει μ’ ένα μαχαίρι φορώντας τη μάσκα της… γουρουνίσιας mascot του κολεγίου. Είναι κρίμα που το σενάριο του (κομιξά) Σκοτ Λόμπντελ δεν παρωδεί περισσότερο τις διάφορες πτυχές και τα στερεότυπα της ιστορίας, με τον Κρίστοφερ Λάντον να ρισκάρει ελάχιστα με το screwball όταν η ηρωίδα του «τα παίρνει» και αντεπιτίθεται (όπως στη σεκάνς όπου η λίστα των υπόπτων διαγράφεται εμπράκτως).

Παρά τις αστοχίες, τα «Γενέθλια Θανάτου» δεν κουράζουν, διατηρούν το fun σε καλά επίπεδα, αλλά με σχεδόν… τέσσερα φινάλε και (προφανώς) χωρίς κάποια λογική… συμπαντική εξήγηση για το φαινόμενο της επανάληψης της ίδιας μέρας, δεν αποτελεί περίπτωση ταινίας που θα μείνει αξιομνημόνευτη για το είδος της. Βλέπεται μονάχα σαν μια χαμένη ευκαιρία. Ψυχαγωγική, τουλάχιστον. Διαφορετικά, θα χώναμε κι εμείς από μια μαχαιριά στην οθόνη, μπας και…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχουμε υποστεί πολύ χειρότερα φιλμ τρόμου από τούτο εδώ το καλών προθέσεων copy/paste της κεντρικής ιδέας της «Μέρας της Μαρμότας», που δεν κουράζει λίγο παραπάνω το μυαλουδάκι του, ώστε να έχει μεγαλύτερες αξιώσεις πέραν του διασκεδαστικού ξοδέματος χρόνου για (μάλλον) καυλωμένα teens που επιθυμούν να «ξεχαρμανιάσουν» σ’ ένα multiplex. Με ένα πιο adult στήσιμο, το απαραίτητο ποτάμι αίματος και μια κάποια τολμηρή ή φανταστική λύση στο τέλος, ίσως βρισκόμασταν μπροστά σε μια έκπληξη. Τώρα, ας χαρούν τα πιτσιρίκια, από κάπου πρέπει να αρχίζουν κι αυτά την αγάπη τους για το είδος…


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια χαζογκόμενα και τη σκοτώνουνε κάθε μέρα. Την ίδια μέρα! Δεν είναι κακό… αν την άλλη μέρα πληρώνεις εφορία, ασφάλιστρα και ΦΠΑ.