FreeCinema

Follow us

EMOJI: Η ΤΑΙΝΙΑ (2017)

(THE EMOJI MOVIE)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόνι Λεοντίς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Emoji της οικογενείας των Meh παθαίνει malfunction και αναζητά τη λύση των υπαρξιακών του προβλημάτων σε διαδικτυακό cloud, έξω από τα σύνορα της Textopolis του… smartphone ενός πιτσιρικά που κάνει τα γλυκά μάτια σε συμμαθήτριά του.

Το emoji της σκατούλας θα ήταν αρκετό για να αντικαταστήσει την όποια κριτική αυτής της «παιδικής» ταινίας. Αλλά είμαι υποχρεωμένος να γράψω κάτι παραπάνω για αυτό το στα όρια της νοσηρότητας και της κατάντιας του σημερινού Χόλιγουντ κατασκεύασμα. Ειλικρινά, σε ποιους μπορεί να απευθύνεται ένα αφόρητα παιδιάστικο animation με ήρωες τα emojis ενός κινητού τηλεφώνου; Με τι ακριβώς μπορεί να ταυτιστεί το ανήλικο κοινό εδώ; Με την επιθυμία της απόκτησης μιας παρόμοιας συσκευής, έτσι ώστε να ζουλάει μια οθόνη και να σκορπίζει αυτά τα εικονίδια… όπου βρίσκει; Για να μάθει τι είναι το κάθε app από μικρή ηλικία, με το άλλοθι ενός παιχνιδιού όπως το «Candy Crush» (το οποίο χρησιμοποιείται σε μια από τις ελάχιστες, σχετικά ευφάνταστες σκηνές του φιλμ); Εάν ζούμε πραγματικά σε μια τέτοια κοινωνία, μας αξίζουν τα χειρότερα. Και αυτή η διαπίστωση δεν είναι αποτέλεσμα ούτε γερασμένης, ούτε και συντηρητικής σκέψης. Απλά, επισημαίνω την έλευση του… τέλους του κόσμου (που ξεκίνησε με την εμφάνιση των συγκεκριμένων τηλεφώνων).

Χωρίς να πλασάρεται σαν μια ταινία ψηφιακού animation που απευθύνεται περισσότερο σε ενήλικες, το «Emoji», με έναν πραγματικά παράδοξο τρόπο, κάνει το περσινό «Πάρτι με… Λουκάνικα» να φαντάζει ως παιδική φαντασμαγορία με λιγότερο μαστουρωμένη διάθεση «χιούμορ»! Οι τεχνολογικές πληροφορίες που περιέχει η δράση του ξεπερνούν κατά πολύ τις γνώσεις τού ανήλικου κοινού, ενώ ταυτόχρονα η ιδέα να αντιμετωπιστεί η ταινία σαν εφηβική θα σήμαινε ότι η αντίστοιχη σημερινή γενιά έχει ξεπεράσει τα όρια της αποβλάκωσης (μερικώς αληθές, αν ρωτάς κι εμένα…). Ειλικρινά, κατά τη διάρκεια της ταινίας ήθελα να βρω κάτι για να κουτουλήσω το κεφάλι μου!

Αν «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» (2015) τόλμησαν να οπτικοποιήσουν με πνευματώδη τρόπο τις λειτουργίες των ανθρώπινων συναισθημάτων… εκ των έσω, το «Emoji» πραγματεύεται κάτι απόλυτα ρηχό και… αφηγηματικά ανύπαρκτο, όπως το λειτουργικό ενός smartphone, έχοντας για ήρωες (ή κομπάρσους) μια απίστευτη πληθώρα από emoticons κάθε δεκαετίας, σχολιάζοντας με έναν λανθάνοντα τρόπο το εφήμερο της χρήσης τους. Από το wallpaper του τηλεφώνου μέχρι τον τελικό σκοπό τού ταξιδιού αναζήτησης, το cloud, οι στάσεις αποτελούν μια προσπάθεια παντρέματος του εξωφρενικού σεναρίου του φιλμ με διαστάσεις ή φαινόμενα της pop κουλτούρας, ενίοτε απλώς διαφημίζοντας τη χρήση ονομαστών app όπως το Spotify ή το Dropbox. Εεε… παιδική ταινία;

Θα μπορούσε να είναι κάτι σαν το «The Lego Movie»: κι εκείνο αποτελούσε ένα υπερβατικό σημείο αναφοράς για το genre, με τους πάντες να αρνούνται να φανταστούν ότι αυτά τα «άψυχα» τουβλάκια θα είναι ικανά να λειτουργήσουν ως κινηματογραφικοί ήρωες. Κι όμως, το «Emoji» κάνει ακόμη και την (επίσης από άλλο ανέκδοτο…) ταινία των «Angry Birds» (2016) να στέκει ως επιτυχημένο παράδειγμα παιδικού (ή έστω ηλιθιωδώς παιδιάστικου) φιλμ! Κι αν αυτό δεν αρκεί για να ακουστεί σαν βρισιά, κάποιος να με σταματήσει πριν ξεκινήσω τα πραγματικά «γαλλικά»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οδεύουμε προς το τέλος. Αν όχι της ανθρωπότητας συνολικά, τότε… σώστε ό,τι μπορείτε. Έξω από τα σινεμά που θα παίζουν αυτή τη φρίκη.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.