FreeCinema

Follow us

ΜΙΚΡΑ ΒΗΜΑΤΑ (2017)

(SAGE FEMME)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρτάν Προβό
  • ΚΑΣΤ: Κατρίν Φρο, Κατρίν Ντενέβ, Ολιβιέ Γκουρμέ, Καντάν Ντολμέρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

H πενηντάχρονη, προσγειωμένη Κλερ βλέπει τη ζωή της να αναστατώνεται όταν εντελώς ξαφνικά, μετά από τριάντα χρόνια απουσίας, επιστρέφει σε αυτήν η επιπόλαιη Μπεατρίς, πρώην ερωμένη του πατέρα της.

Από τις πρώτες κιόλας σκηνές της ταινίας γίνεται κατανοητό πως η ευρισκόμενη στο κατώφλι των πρώτων -ήντα Κλερ είναι μια σοφή μαία (όπως υποδηλώνει το λογοπαίγνιο του γαλλικού τίτλου, μιας και «sage-femme» σημαίνει μεν μαία, με την παράλειψη όμως της διαχωριστικής παύλας, όπως συμβαίνει στον κινηματογραφικό τίτλο, το νόημα αλλάζει σε «σοφή γυναίκα»). Είναι η πιο έμπειρη και αφοσιωμένη στο επάγγελμά της, από όλους όσοι εργάζονται στο ίδιο με εκείνη μαιευτήριο του Παρισιού, κάτι που φροντίζει να τονίσει με το ξεκίνημα ο σκηνοθέτης Μαρτάν Προβό, καθώς την παρακολουθούμε να αναλαμβάνει, τη μία πίσω από την άλλη, από τις πιο απλές μέχρι και τις πιο δύσκολες γέννες με απόλυτη επιτυχία. Με την προσωπική της ζωή να είναι ανύπαρκτη, μιας και το ενδιαφέρον της μοιράζεται ανάμεσα στην περιποίηση του κήπου της, σε προάστιο της γαλλικής πρωτεύουσας δίπλα στον Σηκουάνα, αλλά και τον έφηβο γιο της, για τον οποίο προσδοκά να ακολουθήσει καριέρα χειρουργού, εύκολα μπορεί να γίνει αντιληπτή η αναστάτωσή της όταν ακούει μια φωνή από το μακρινό, ξεχασμένο παρελθόν στον τηλεφωνητή της.

Αρχικά, η επιστροφή τής Μπεατρίς, ερωμένης του πατέρα της Κλερ για μια περίοδο της δεκαετίας του ’70, καλύπτεται από μυστήριο. Μην έχοντας καμία επαφή όλον αυτόν τον καιρό με την κόρη τού κάποτε αγαπημένου της, αγνοεί πως η φυγή της τον κατέβαλε τόσο πολύ, προκαλώντας τον να δώσει ο ίδιος τέλος στη ζωή του. Παρά την ηλικία της, είναι το ακριβώς αντίθετο από την για ένα μικρό διάστημα – άτυπα έστω – θετή της κόρη. Παρορμητική και επιπόλαιη, με πάθος για τον τζόγο και τις μικρές καθημερινές απολαύσεις (όπως, λόγου χάρη, ένα ποτήρι καλό κρασί), επιμένει να διεκδικεί χώρο στη ζωή τής Κλερ, η οποία ωστόσο, εύλογα, ουδεμία πρόθεση έχει να ενδώσει στις βουλές της. Όλα, όμως, θα αλλάξουν, όταν της εκμυστηρευτεί το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει, το οποίο αποτελεί τον κύριο λόγο που την οδήγησε να την αναζητήσει.

Ο Προβό καταφέρνει να πάρει δύο εξαιρετικές ερμηνείες από τις σπουδαίες πρωταγωνίστριές του (αν και η Φρο δεν μπορεί να συγκριθεί σαν μέγεθος ονόματος με την παγκόσμια diva Ντενέβ, έχοντας χτίσει τη φήμη της στα στενά όρια της πατρίδας της περισσότερο), προδίδεται όμως από τη συμβατικότητα του σεναρίου του. Είναι βέβαιον πως οι επιφυλάξεις που έχει η μία για την άλλη θα καμφθούν. Η «σφιγμένη» Κλερ θα βρει, παρακινούμενη από την αυθόρμητη Μπετρίς, την ευκαιρία που έψαχνε (;) ώστε να δει τη ζωή με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο, κάτι που μάλλον ουδέποτε είχε τολμήσει, αφού τόσο τα παιδικά της χρόνια όσο και αυτά που ακολούθησαν (με τις πληροφορίες σχετικά με το παρελθόν να λαμβάνονται με το σταγονόμετρο), στιγματίστηκαν βάναυσα από την αυτοκτονία του πατέρα της. Με την ίδια προβλεψιμότητα αντιμετωπίζεται και η ερωτική σχέση που αναπτύσσει η Κλερ με τον συνεσταλμένο και ιδιαίτερα πρόσχαρο οδηγό φορτηγού γείτονά της, η οποία θα περάσει όλες τις φάσεις του αναπάντεχου έρωτα σε… λίγες μόλις εβδομάδες. Όταν σε μια έξοχη σκηνή τού φιλμ η Μπεατρίς δίνει ένα αυθόρμητο φιλί στον γιο τής Κλερ, χάνοντας στιγμιαία το μυαλό της μπροστά στην ομοιότητά του με τον πρώην αγαπημένο της, γίνεται παραπάνω από φανερό πόσο πολύ λείπει από την ταινία μια έκπληξη που θα την οδηγούσε σε δρόμους όχι και τόσο ασφαλείς.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σοβαρός κινηματογράφος, που δεν πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες, αλλά και δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τα τετριμμένα της σύγχρονης, ανάλογης tricolore κινηματογραφίας. Έχει, πάντως, δύο άψογες γυναικείες ερμηνείες, απέχοντας (ασφαλώς) παρασάγγας από το ύφος της «γαλλικής κομεντί για θερινό σινεμά» που (ήδη) έχουμε φάει με το κουτάλι φέτος, αν και περισσότερο για χρυσή μετριότητα κάνει παρά για θρίαμβο του γαλλόφωνου σινεμά.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι η τρίτη γαλλικουργιά (και «γυναικοδουλειά») αυτής της εβδομάδας! Τεράστια βήματα μακριά από την είσοδο ή… προς την έξοδο κινδύνου.