FreeCinema

Follow us

Σ’ ΑΓΑΠΩ ΙΣΠΑΝΙΚΑ (2016)

(KIKI, EL AMOR SE HACE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάκο Λεόν
  • ΚΑΣΤ: Πάκο Λεόν, Νατάλια ντε Μολίνα, Μπελέν Κουέστα, Λουίς Μπερμέχο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η ερωτική ζωή τεσσάρων ζευγαριών αποκαλύπτει κρυφές πτυχές της ψυχοσύνθεσης των δύο φύλων, οι οποίες βρίσκουν έδαφος να εκφραστούν μέσα από… τον σεξουαλικό φετιχισμό! Εεε… Μήπως το έχουμε ξαναδεί αυτό το έργο;

Ναι, είναι αλήθεια, πρόκειται για το remake του αυστραλέζικου «The Little Death» (2014), το οποίο παραγνωρίστηκε διεθνώς, αλλά ειδικά στη χώρα μας είχε και… πολλαπλές κακοτυχίες. Αρχικά, βαπτίσθηκε «Μαζί σου κι Ας Πεθάνω» (!), προγραμματίστηκε για διανομή στα θερινά σινεμά τον Ιούλιο του 2015 και ενώ κινήθηκε αξιοπρεπώς στο πρώτο τετραήμερο προβολής του, με ενδείξεις θετικού word of mouth, στη συνέχεια… εξαφανίστηκε από προσώπου γης, διότι έπρεπε να δώσει τη θέση του στο… «άδειασμα ραφιού» της επόμενης εβδομάδας. Παραδόξως, ακόμη και τούτη η ισπανική εκδοχή εκείνου του φιλμ, ενώ είχε προγραμματιστεί να βγει στα σινεμά στις 8 Σεπτεμβρίου του… 2016 (στο imdb κιόλας έχει ξεχαστεί έτσι!), κάνει πρεμιέρα στις 18 Μαΐου του… 2017! Αυτό για να αντιλαμβανόμαστε με απόλυτη ειλικρίνεια τι εστί «αδειάζουμε ράφια» και πόση αξία έχει το κοινό στα μάτια (και τις τακτικές) της ελληνικής διανομής.

Τα άσχημα, όμως, δεν τελειώνουν εδώ. Υπάρχει και η ίδια η ταινία του Πάκο Λεόν, που μεταφέρει όλη τη δράση του εμπνευσμένου original του Τζος Λόσον στη Μαδρίτη, αποδυναμώνοντας την αβίαστη διάθεση για χιούμορ εκείνου και αντικαθιστώντας το με κάτι πιο μεσογειακό και σέξι αλλά σίγουρα και λιγότερο… παθιασμένο! Ο ρυθμός χωλαίνει, ο τρόπος που οι τέσσερις ιστορίες των ζευγαριών (μαζί με την υποπλοκή bonus της σχεδόν κωφής υπαλλήλου της τηλεφωνικής υπηρεσίας που βοηθά… κωφούς!) κάνουν παιχνίδι μεταξύ τους είναι παντελώς ξεκούρδιστος και η γλώσσα προσπαθεί να γίνει πιο «πικάντικη» μέσω μιας λαϊκίστικης ροπής προς τη βωμολοχία, η οποία πλέον δεν κολακεύει το σενάριο.

Υπάρχει, βέβαια, ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης το οποίο αντιτίθεται σε οτιδήποτε συντηρητικό, σε αβεβαιότητες και προσωπικές ανασφάλειες ή κοινωνικούς ορισμούς «κανονικότητας» που οι ήρωες παλεύουν πρώτα μέσα τους κι ύστερα μαζί με τους συντρόφους τους. Καλοδεχούμενα αυτά, όμως η επικράτηση και το εντονότερο focus στο ερωτικά σκαμπρόζικο που προτείνει ο Λεόν σε κάνει να μην σκέφτεσαι τόσο όλα αυτά που σου έλεγε με περισσότερη ωριμότητα ο Λόσον και να αισθάνεσαι ότι παρακολουθείς κάτι σαφώς πιο… «δεύτερο». Με άλλα λόγια, αναζητήσατε το πρωτότυπο φιλμ σε DVD club της περιοχής σας (εάν έχει απομείνει κανένα…) και θα περάσετε απείρως καλύτερα εις την αγγλικήν!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα πολύ πιο μέτριο remake μιας παρεξηγημένης και παραγνωρισμένης κωμωδίας της πρόσφατης παραγωγής που, κυρίως, υπενθυμίζει την ύπαρξη εκείνης. Γιατί να θέλετε να επιλέξετε το κατώτερο για την ψυχαγωγία σας;


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.