FreeCinema

Follow us

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (2017)

(INTERLUDE: CITY OF A DEAD WOMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Ερωτικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντζελα Ισμαήλος
  • ΚΑΣΤ: Άντζελα Ισμαήλος, Σον Μπένσον, Έριχ Γουίλντπρετ, Σάρα Μάιλς, Μπέρναρντ Χιλ, Ρούλα Πατεράκη, Γιάννης Βόγλης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Βρετανός ιερέας καταφθάνει στο νησί της Πάτμου με σκοπό να αφοσιωθεί στη συγγραφή ενός βιβλίου, ώσπου αντικρύζει μια γοητευτική και μυστηριώδη γυναίκα από το απέναντι παράθυρο. Τι βασανίζει την ψυχή της; Θα μπορέσει να τη λυτρώσει; Ή να την κάνει να αγαπήσει ξανά;

Μετά το «Great Directors» (2010), η Άντζελα Ισμαήλος επιστρέφει με την πρώτη μεγάλου μήκους μυθοπλασία της, κρατώντας για τον εαυτό της τον πρωταγωνιστικό ρόλο και υπογράφοντας ακόμη και το σενάριο. Μια αναμφίβολη υποψία ναρκισσισμού πλανάται σε όλο το project, το οποίο επιδεικνύει αρτιότητα και επαγγελματισμό ως παραγωγή, αλλά μαστίζεται από ιδέες που δεν μεταφράζονται ποτέ σε κάτι το κινηματογραφικό που θα σε συνεπάρει πέρα από κάποια οπτικά προσεγμένα κάδρα. Με άλλα λόγια, η Ισμαήλος μπορεί να κουμαντάρει τον φακό, ξέρει πώς να σταθεί ακόμη και μπροστά από αυτόν, αλλά καλύτερα να ξεχάσει το λεκτικό μέρος του πράγματος ή το λεγόμενο storytelling…

Με έναν ρυθμό αφήγησης που παραπέμπει σε άλλες δεκαετίες, άδοξα «αναπαλαιωμένο» εδώ, η αινιγματική μορφή της Ντάφνι περιδιαβαίνει ημιφωτισμένα δωμάτια ή κοιτάζει μέσα από παράθυρα, δίχως να αποκαλύπτει την πηγή των βασάνων τής ύπαρξής της. Αντ’ αυτού, μονολογεί… «ποιητικά» και απομακρύνεται από κάθε απόπειρα ταύτισης του θεατή με το όποιο δράμα της, ενώ από δίπλα την πλαισιώνουν ένας Βρετανός ιερέας και ένας Ισπανός ταυρομάχος (!) που βρίσκονται έξαφνα στην Πάτμο για προσωπικούς τους λόγους. Η υποψία της δημιουργίας ενός ερωτικού τριγώνου είναι δικαιολογημένη, όμως η Ισμαήλος εμμένει στα φιλοσοφικά τσιτάτα κι ερωτήματα, τους διαλόγους που προδίδουν πομπώδη λογοτεχνικότητα παρά απτό, προφορικό λόγο και θυσιάζει έτσι ακόμη και τον ρυθμό τής εξιστόρησης ενός κατά τα άλλα απλοϊκού storyline. Υφολογικά, η «Πόλη της Σιωπής» βυθίζεται σε μια νωχελική διάθεση που πλατειάζει δίχως σωτηρία για τον ίδιο τον θεατή.

Σαν μεταφορά ενός αναγνώσματος λαϊκής κατανάλωσης που θα διάβαζε κάθε γυναίκα σε μια παραλία το καλοκαίρι, τούτο το φιλμ θα είχε ίσως λόγο ύπαρξης, ακόμη και ένα καλύτερο target group. Αντιθέτως, η Ισμαήλος το τυλίγει με ένα πέπλο «μυστηρίου» που εμπεριέχει υπαρξιακές ανησυχίες και σκεπτικά, όχι όμως και μια στοιχειώδη πλοκή για να αισθανθούμε κάτι το δραματικό που εξελίσσεται στην πορεία, πριν την όποια κάθαρση ή λύτρωση των τριών χαρακτήρων, τους οποίους υποστηρίζουν διακοσμητικά οι Σάρα Μάιλς και Μπέρναρντ Χιλ, ως ζεύγος Άγγλων που ερωτεύτηκε το νησί προ δεκαετιών και ζει μόνιμα εκεί. Παρόντες μαζί τους, εκπροσωπώντας την ελληνική εκκλησία, οι Ρούλα Πατεράκη και Γιάννης Βόγλης αδικαιολόγητα ομιλούν την αγγλική, ακόμη και όταν συναντιούνται κατ’ ιδίαν για να «μαρτυρήσουν» ένα twist (ασχολίαστο στο ηλικιακό του μέρος) που φωνάζει από τη στιγμή που βλέπουμε τον Ισπανό ταυρομάχο να καταφθάνει στην Πάτμο.

Σε άλλους τόνους, με το σεναριακό focus στην ιστορία και όχι σε περιττά «λογύδρια» ή voice-over, με ένα δυνατό χέρι πάνω από το μοντάζ και έναν πρωταγωνιστή λίγο περισσότερο εκφραστικό (ο Σον Μπένσον μάλλον είχε θέσει τους αισθητήριους νευρώνες του σε «χειμερία νάρκη»…), η «Πόλη» αυτή θα μπορούσε να ξυπνήσει κάπου, κάποτε ένα πάθος. Εδώ, όμως, κοντεύει να μετατραπεί σε… θρησκευτικό! Μέρες που έρχονται, ποτέ δεν ξέρεις…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάποια μερίδα γυναικείου κοινού θα βρει στοιχεία που θα την κρατήσουν. Σε κάθε ενδεχόμενο, μιλάμε για έργο που δε νοιάζεται για ρυθμούς αφήγησης, αφοσιωμένο σε ένα κάποιο «εσωτερικό ταξίδι», το οποίο φαντάζεται πολύ περισσότερα από αυτά που πραγματικά δίνει. Υπάρχει μια ομορφιά και ένα επίπεδο στη δουλειά από τους περισσότερους συντελεστές, αλλά το αποτέλεσμα μοιάζει να αυτο-τιμωρείται μέσα στην υποτονικότητά του. Αν περιμένεις να βρεις εδώ ένα μελλοντικό camp, πάντως, ούτε και έτσι μπορεί να «κανιβαλίσει» κανείς μελλοντικά την «Πόλη της Σιωπής». Άπονη ζωή.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.