FreeCinema

Follow us

UNDERWORLD: Η ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΑ (2016)

(UNDERWORLD: BLOOD WARS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άννα Φόουρστερ
  • ΚΑΣΤ: Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Θίο Τζέιμς, Λάρα Πόλβερ, Τσαρλς Ντανς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Έχοντας προστατεύσει για τα καλά το υβρίδιο / θυγατέρα της, η προδομένη Σελίν υποχρεώνεται να βοηθήσει τη βαμπιρική φατρία, εν αναμονή της ισχυρότερης επίθεσης που δέχτηκαν ποτέ από τους Λάικανς. Οι εκ των έσω δολοπλοκίες, όμως, δεν σταματούν ποτέ…

Σαν το τελευταίο… τηλεοπτικό επεισόδιο στη σεζόν μιας κοσμαγάπητης σειράς που σέβεται τον εαυτό της, το «Underworld: Η Αιματοχυσία» τηρεί κάθε κανόνα στερεοτύπων αφήγησης και περιεχομένου του συγκεκριμένου προϊόντος, άσχετα από το ό,τι ανήκει σε ένα κινηματογραφικό franchise. Έχει ενδιαφέρον αυτή η επιλογή της παραγωγής τούτου του φιλμ, που προσομοιάζεi κυριολεκτικά στις σειρές οι οποίες προσελκύουν το ίδιο target group των fans. Λες και το σινεμά προσπαθεί να μοιάσει στην τηλεόραση του σήμερα, για να αγγίξει περισσότερο τις μάζες!

Ξεκίνημα με… περίληψη των προηγούμενων (φιλμικών, ε;) επεισοδίων, αφού έχουν περάσει και τέσσερα χρόνια από το «Underworld: Η Αναγέννηση» και (πιθανότατα) δεν θα θυμάσαι και πολλά (ή όλες οι προηγούμενες ταινίες θα έχουν γίνει ένας κοινός αχταρμάς στο κεφάλι σου). Από το φιλμ του 2003, αντί περίληψης, επιλεγμένες σκηνές μας διηγούνται την προϊστορία της Σελίν, που πλέον έχει χάσει πραγματικά (για λόγους ασφαλείας) την επαφή με την κόρη της, την οποία αναζητούν άπαντες ως το πολυτιμότερο υβρίδιο που μπορεί να κρύβει το μυστικό μιας κάποιας «χημείας» μεταξύ βαμπίρ και Λάικανς. Προδομένη από τους δικούς της, η Σελίν μοιάζει να πολεμά για την ανεξαρτησία και την επιβίωσή της απέναντι και στα δύο μέτωπα, όταν δέχεται μια αναπάντεχη πρόσκληση από παλαιό οίκο της φυλής της, που τη χρειάζεται για να εκπαιδεύσει τη στρατιά βρικολάκων της, ώστε να αντιμετωπίσει επικείμενη επίθεση από τους λυκάνθρωπους, οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ακόμη και τεχνολογικά για να νικήσουν τον αιώνιο κι απέθαντο εχθρό.

Όπως και σε κάθε… τηλεοπτικό επεισόδιο, υπάρχουν οι «νεκροί» χρόνοι αφήγησης, στιγμές μάλλον περιττές, διάλογος που αγκομαχάει για να αποκτήσει σημασία και να στήσει τις επόμενες μακιαβελικές ίντριγκες που υποβόσκουν ανάμεσα στους γηραιότερους άρχοντες των βαμπίρ, οι οποίοι πάντοτε τρώγονται και μεταξύ τους. Η ίντριγκα στο παλάτι βρίσκει αντιμέτωπους τους Τόμας (Τσαρλς Ντανς) και Σαμίρα (Λάρα Πόλβερ), που θα ρισκάρουν την ασφάλεια σύσσωμων των δικών τους, όταν οι Λάικανς καταφέρουν να σπάσουν τον κλοιό προστασίας του οίκου των βρικολάκων, έχοντας ως πιο δυνατό όπλο τους… το φως του ήλιου.

Επειδή (υποτίθεται ότι) παρακολουθούμε κάτι σαν το τελευταίο επεισόδιο μιας κάποιας τηλεοπτικής σεζόν, η δράση παίρνει τα πάνω της κοντά στο φινάλε και αποζημιώνει, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου franchise, δίχως να φέρνει κάποιους ιδιαίτερους νεωτερισμούς (οι albino βρικόλακες φλερτάρουν αμήχανα με το camp). Υπάρχουν κάποιες bitchy μονομαχίες (χάρη στην ύπουλη παρουσία της Σαμίρα), κάποιες ανατροπές ως προς το με ποιο «μέτωπο» τάσσεται ο καθένας από τους βασικούς χαρακτήρες σταδιακά και η κορύφωση είναι ένα διασκεδαστικό body count γκοθο-κομπάρσων.

Σε περίπτωση που δεν το γνώριζες από πριν, η Κέιτ Μπέκινσεϊλ έχει υπογράψει και για το επόμενο sequel, αφήνοντας το τέλος αυτού του πέμπτου μέρους ανοιχτό για το μέλλον, με μια σκηνή – cliffhanger (όπως στις τηλεοπτικές σειρές, ε;) που δεν προκαλεί την έκπληξη, απλώς σου δίνει ραντεβού για μια επερχόμενη ημερομηνία, η οποία παραμένει άγνωστη ακόμη. Πρώτα πρέπει να μετρήσει η είσπραξη τούτου εδώ από το international box-office…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι φανατικός του είδους, ακόμη κι αν ξέρεις ότι δεν είναι και το καλύτερο franchise που είδε η μεγάλη οθόνη, θα ενδιαφερθείς να δεις προς τα πού το πήγε πάλι η παραγωγή, η οποία διατηρεί το επίπεδο σε παρόμοια κλίμακα με τα προηγούμενα φιλμ, χωρίς να ανατρέπει ιδιαίτερα τη «συνταγή». Όσοι διαπιστώσουν ότι σήμερα, ακόμη και στην τηλεόραση, παρόμοιο προϊόν μπορεί και να… ξεπερνά πια τα «Underworld», θα περιμένουν να απολαύσουν την τέταρτη συνέχειά του… κατ’ οίκον. Εκεί, ίσως τους φανεί και λίγο καλύτερη. Και αυτή πρέπει να είναι μια ανησυχία σοβαρή για το μέλλον του ψυχαγωγικού σινεμά, ασχέτως φιλμικού genre. Η εξίσωση μεγεθών και format.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι η Κέιτ η Μπέκινσεϊλ και… πώς κρατιέται έτσι η πουτάνα και της κάνει το ίδιο καλά το κολάν; 13 χρόνια, ρε μάγκα μου! Έχει και κάτι βαμπίρια, ξέρεις. Και κολάν…