FreeCinema

Follow us

MA MA (2015)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χούλιο Μέδεμ
  • ΚΑΣΤ: Πενέλοπε Κρουζ, Λουίς Τοσάρ, Ασιέρ Ετσεαντία, Τέο Πλανέλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Μόλις χωρισμένη και άνεργη, η Μάγδα έχει για μοναδική χαρά της τον γιο της. Ένας όγκος που θα ανακαλύψει στο στήθος θα χειροτερέψει ακόμη περισσότερο τις προοπτικές της.

Αν δεν υπήρχαν και οι τόσο καλές ερμηνείες, η ταινία του Χούλιο Μέδεμ θα μπορούσε να διεκδικήσει – και να κερδίσει – το βραβείο… «Εκβιαστική κλαούρα της χρονιάς»! Γιατί δεν μπορεί αλλιώς να εξηγηθεί τόση δυστυχία και τόση ατυχία, τόση πολλή, που απορείς μήπως έχει βάλει το χεράκι του κάπου στην παραγωγή και ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου (τελικά, δεν το έχει βάλει). Γεγονός είναι ότι η Μάγδα παθαίνει πάρα πολλά. Και τα αντιμετωπίζει με τη σχεδόν χαρούμενη απάθεια της Πολυάννας. Ο άντρας της και πατέρας του παιδιού της την παράτησε για μια ξανθιά. Έχει χάσει τη δουλειά της (δασκάλα). Βρίσκει στο στήθος έναν μικρό όγκο, που τελικά είναι δύο και είναι κακοήθεις. Η οικονομική της κατάσταση δεν της επιτρέπει να πάει σε ιδιωτικό νοσοκομείο, αλλά και στο δημόσιο μια χαρά είναι τα πράγματα. Ο γιατρός της τη βάζει εκτός σειράς για εξετάσεις και θεραπεία και όλα φαίνονται εξαιρετικά καθαρά, οργανωμένα και φιλικά (διαφήμιση για το ισπανικό δημόσιο σύστημα υγείας).

Τι κάνει η Μάγδα μόλις μάθει ότι έχει καρκίνο; Πηγαίνει στον αγώνα του γιου της, που έχει όνειρο να γίνει επαγγελματίας ποδοσφαιριστής. Απ’ ό,τι φαίνεται, έχει αρκετά καλές πιθανότητες, αφού τον αγώνα παρακολουθεί ένας ανιχνευτής ταλέντων για τη Ρεάλ Μαδρίτης, που τον θεωρεί πολύ καλό. Η χαρά θα κρατήσει λίγες μόνο στιγμές, αφού ο Αρτούρο, ο ανιχνευτής, θα δεχτεί ένα τηλεφώνημα που τον ενημερώνει ότι σε δυστύχημα σκοτώθηκε η κόρη του και η γυναίκα του τραυματίστηκε σοβαρά και έχει πέσει σε κώμα! Τα χτυπήματα της μοίρας φέρνουν κοντά τη Μάγδα και τον Αρτούρο, ενώ εκείνη κάνει χημειοθεραπεία και χάνει το στήθος της και εκείνος, τελικά, χάνει και τη γυναίκα του. Δε χρειάζεται φαντασία για να σκεφτεί κανείς ότι η σχέση τους θα γίνει ακόμη στενότερη. Με κάποιες ιδιαιτερότητες, αφού η επαφή τους δεν περιλαμβάνει σεξ για ένα μεγάλο διάστημα. Όταν αυτό θα γίνει, η κατάσταση θα περιπλακεί με μια… εγκυμοσύνη που έρχεται ταυτόχρονα με μια νέα ασθένεια!

Οι ηθοποιοί και οι ειλικρινείς ερμηνείες τους, με πρώτη την Πενέλοπε Κρουζ, είναι ό,τι κάνει ανεκτή και σε κάποιες στιγμές ενδιαφέρουσα την παρακολούθηση της ταινίας, γιατί αν την πιάσουμε από την πλευρά της ιστορίας, απανωτοί καρκίνοι και θάνατοι, χωρισμοί, έρωτες, ακόμη και ένας γυναικολόγος που τραγουδάει, θυμίζουν λίγο «Καλημέρα Ζωή». Ο Χούλιο Μέδεμ, που έχει κάνει καριέρα κινηματογραφώντας γυμνά σώματα σε ερωτικές ιστορίες, εδώ παρακολουθεί το στήθος της Κρουζ κλινικά αλλά επίμονα και αραδιάζει τα δράματα, χωρίς να αφήνει χώρο και χρόνο στις σκηνές και στις εξελίξεις να αναπτυχθούν. Τα πάντα καλπάζουν, σαν επιθετικός καρκίνος. Τη χειρότερη εντύπωση αφήνει η επιλογή του να δείξει δυο βασικές στιγμές της πλοκής, την τελική ερωτική συνύπαρξη της Μάγδα και του Αρτούρο, αλλά και τη γέννηση του παιδιού τους με φτηνό, κάκιστο CGI, που ίσως να μην περνούσε τις εξετάσεις ούτε σε ντόπιο ΙΕΚ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι καλοί ηθοποιοί μπορεί να κάνουν ανεκτό αυτό το δράμα του Χούλιο Μέδεμ, αλλά δεν το σώζουν από τις υπερβολές. Από την άλλη, μπορεί να απολαμβάνεις πραγματικά τη μαζεμένη δυστυχία στην οθόνη, οπότε κάτι θα βρεις να χαρείς… κλαίγοντας.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.