FreeCinema

Follow us

BLAIR WITCH: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (2016)

(BLAIR WITCH)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άνταμ Γουίνγκαρντ
  • ΚΑΣΤ: Τζέιμς Άλεν ΜακΚιουν, Κάλι Χερνάντεζ, Κόρμπιν Ράιντ, Μπράντον Σκοτ, Γουές Ρόμπινσον, Βάλορι Κάρι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Πιστεύοντας ότι ένα από τα videos που βρέθηκαν στο δάσος της μάγισσας του Μπλερ απεικονίζει την εξαφανισμένη αδελφή του, ο Τζέιμς πηγαίνει με μια ομάδα φίλων του στον «τόπο του εγκλήματος» (;), με την ελπίδα να βρεθούν στοιχεία που θα υποχρεώσουν τις Αρχές να ανοίξουν εκ νέου τον φάκελο της υπόθεσης.

Από το 1999 και το original «The Blair Witch Project», είχα εκθέσει δημόσια την αντίθεσή μου και τις ανησυχίες μου για τις επιπτώσεις εκείνου του φιλμ στο genre των ταινιών τρόμου. Όχι άδικα, όπως αποδείχθηκε. Το μόνο πράγμα που «κερδίσαμε» από όλη αυτή την ιστορία ήταν το υπο-είδος του found footage θρίλερ, με κοινό χαρακτηριστικό την… (ταρα)κουνημένη κάμερα και το α λα «αμοντάριστα πλάνα» φιλμικό υλικό, το οποία δήλωνε, στην τελική, μια κάποια τρομακτική τραγωδία ή την ατυχή κατάληξη των ηρώων που το βιντεοσκόπησαν. Από την άλλη, οι παραγωγοί του συγκεκριμένου franchise αλλά και όλων των υπολοίπων ταινιών της σειράς (με την κακή έννοια), θησαύρισαν κατεβάζοντας το κόστος των δημιουργιών τους σε επίπεδο που θα μπορούσε μέχρι και να βγάζει τη γλώσσα του προς τις πάλαι ποτέ b-movies!

Για λόγους… αισχροκέρδειας, η περίφημη μάγισσα του Μπλερ «ανασταίνεται» εντελώς άξαφνα εφέτος, μέσω τούτου του φιλμ στο οποίο πρωταγωνιστεί παρέα αθώων νέων που, φυσικά, χάνεται σε εκείνο το δάσος, αναζητώντας τη χαμένη από τα τότε αδελφή του ενός. Ως οδηγοί τους, θα εμφανιστούν δύο ντόπιοι με κοινά ενδιαφέροντα περί μαγείας και σατανισμού (ή… whatever!), τους οποίους προσέγγισαν μέσω διαδικτύου, χωρίς να πολυανησυχούν για το nickname που χρησιμοποιούσαν (Darknet 666)! Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο σήμερα, βέβαια, είναι το γεγονός ότι παρακολουθούμε νεαρούς ανθρώπους που επί μιάμιση ώρα δεν ποστάρουν στο Facebook ή το Instagram και, αν ρωτάς κι εμένα, αυτό είναι το πιο τρομακτικό πράγμα που συμβαίνει στο «Blair Witch»!

Όχι ότι υπάρχει αδιαφορία απέναντι στις νέες τεχνολογίες ή τα gadgets (το μόνο «εκσυγχρονιστικό» στοιχείο σε τούτο το sequel) που χρησιμοποιούν οι ήρωες του φιλμ και, ενδεχομένως, θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν στην απεγνωσμένη προσπάθειά τους για φυγή. Απλά, όλα πάνε στράφι… Και το GPS και το drone που «κατασκοπεύει» πάνω από το δάσος και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς βγαίνουν εκτός λειτουργίας εντός αυτής της αχανούς έκτασης, η οποία αυτή τη φορά μετατρέπεται και σε… «τρίγωνο των Βερμούδων», καθώς ο χωροχρόνος χάνει το νόημά του! Αλλού ξημερώνει, αλλού νυχτώνει, άλλος νομίζει ότι έχει περάσει μία μέρα, άλλη τρέχει και οδύρεται ως νηστική για πέντε ημέρες… στο ίδιο ακριβώς διάστημα, ενώ υπάρχει και άλλος που επιδεικνύει κανονική γενειάδα (από το πουθενά, προφανώς), επίσης στο πλαίσιο 24ωρου και κάτι!

Τα τρικ είναι πάντοτε τα ίδια: οι πρωταγωνιστές βρίσκονται μόνοι στο σκοτάδι και με τη βοήθεια ενός φακού περιμένουμε να δούμε «κάτι» που θα τους επιτεθεί και θα τους παρασύρει προς τον βέβαιο θάνατο, αλλά περιοριζόμαστε σε πλάνα «ναυτίας» και ηχητικά εφέ που πρέπει να παίξουν τον ρόλο του «μπαμπούλα» στην αίθουσα. Επειδή το κομμάτι του δάσους δεν αντέχει καν σεναριακά (με τους δύο υπόπτων κινήτρων ντόπιους να μην ξεκαθαρίζουν ποτέ τον ρόλο τους, ειδικότερα), αυτή τη φορά μπαίνουμε για περισσότερη ώρα στο σπίτι της μάγισσας, ανεβαίνοντας ορόφους (σαν πίστες video game) ή κατεβαίνοντας στο γνωστό υπόγειο, το οποίο εδώ αποκαλύπτει και μια υπόγεια στοά για να σπαταλήσουμε περισσότερο χρόνο, χωρίς όμως ο σκηνοθέτης να εκμεταλλεύεται (όπως συνέβη και σε δύο τουλάχιστον σκηνές με δέντρα εκεί έξω, χαμένες ευκαιρίες για homage στο παλιό «Evil Dead») την κλειστοφοβία ή τον κίνδυνο εγκλεισμού. Το αινιγματικό (όπως πάντα) φινάλε σου δίνει και το έναυσμα να… ουρλιάξεις: από χαρά επειδή τελείωσε η ταινία ή από τον φόβο ενός ακόμη sequel.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν δεν έχεις ξαναδεί ποτέ στη ζωή σου ταινία «Blair Witch», υπάρχει ένα μικρό ενδεχόμενο να σε επηρεάσει το σκοτάδι της αίθουσας και να αισθανθείς υποψίες τρομάρας. Εάν έχεις ξαναδεί, το λήγουμε εδώ… Θα ακούς τα ουρλιαχτά από την οθόνη και θα ήθελες… να ήσουν εκεί, μπας και τους αποτελειώσεις όλους (μαζί και το μαρτύριο)!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι αυτά τα μαλακισμένα με τις κάμερες στο δάσος που κυνηγάνε εκείνη τη μάγισσα. ΠΑΛΙ! Εγώ θα πήγαινα νύχτα και θα έβαζα παγίδες με παλούκια. Κι ό,τι πιάσω…