FreeCinema

Follow us

ΠΟΙΟΣ ΚΛΕΒΕΙ ΠΟΙΟΝ; (2016)

(CIEN ANOS DE PERDON)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντανιέλ Καλπαρσόρο
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Τοσάρ, Ροντρίγκο Ντε λα Σέρνα, Ραούλ Αρέβαλο, Χοσέ Κορονάδο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER / ΦΛΟΙΣΒΟΣ

Έξι ένοπλοι άνδρες χτυπάνε μια τράπεζα στο κέντρο της Βαλένθια. Στόχος τους, οι θυρίδες των πελατών της, αλλά κυρίως εκείνη ενός γνωστού πολιτικού της κυβέρνησης, η οποία κρύβει μέσα της σκληρό δίσκο με περιεχόμενο που μπορεί να προκαλέσει μέγα σκάνδαλο. Με τον τρόπο διαφυγής τους να έχει «βουλιάξει» κυριολεκτικά, πώς θα μπορέσουν να βγουν από εκεί μέσα;

Υπάρχουν καλά συστατικά στο «Ποιος Κλέβει Ποιον», όμως, ούτε η σκηνοθετική ματιά του Ντανιέλ Καλπαρσόρο τα υποστηρίζει με αβανταδόρικο τρόπο (για τον θεατή), ούτε και το σενάριο ανατρέπει έξυπνα τα δεδομένα, έχοντας ανοίξει τα χαρτιά του πολύ νωρίτερα απ’ όσο θα έπρεπε κι αφήνοντας το φιλμ έρμαιο ενός σασπένς που ελάχιστα θυμάται τον ρόλο του στα τελευταία (σα να λέμε μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού…) λεπτά της δράσης του.

Τηρουμένων των… πολιτικών καταστάσεων και εξελίξεων που μαστίζουν την Ισπανία (όσο και εμάς), το σενάριο προσθέτει στο τυπικό στόρι μιας heist movie το στοιχείο της κυβερνητικής διαφθοράς και τη βρώμικη ανάμειξη των τραπεζών στα όσα βιώνει η κοινωνία, αλλά στην τελική χάνει το όποιο focus ενδιαφέροντος, προσθέτοντας διαρκώς χαρακτήρες οι οποίοι δεν οδηγούν ουσιαστικά τις εξελίξεις, όσο και να προσπαθούν να ανανεώνουν το ενδιαφέρον μας. Η υπεύθυνη της τράπεζας που περιμένει την απόλυσή της «καίγεται» γρήγορα στην όλη πλοκή, οι (αρκετοί) όμηροι – πελάτες μένουν πάντα διακοσμητικοί, από την πλευρά των Αρχών τα νέα πρόσωπα που εμφανίζονται δεν δικαιολογούν ολοκληρωμένα τις σχέσεις τους με την πολιτική εξουσία ή και τα media, ενώ ο κυβερνητικός «σύμβουλος», που προσπαθεί να κινήσει τα νήματα και να προστατεύσει τους εργοδότες του από το σκάνδαλο που πάει να σκάσει, παραμένει ασαφής και αδύναμος ως «πιόνι» (ίσως να φταίει και το κάστινγκ εδώ).

Από την πλευρά των πρωταγωνιστών – ληστών, και εκεί υπάρχει πρόβλημα χαρακτήρων, προθέσεων και σκιαγράφησης, με την πλοκή να εστιάζει περισσότερο σε τρία μέλη της συμμορίας, τους δύο «αρχηγούς» και έναν μάλλον εκνευριστικό τύπο που λειτουργεί από comic relief έως και αιτία δεινών. Οι δύο προηγούμενοι δεν κοντράρονται όπως είθισται σε φιλμ του είδους, δεν κρατάνε «κρυμμένα» χαρτιά και το παίξιμο των Λουίς Τοσάρ και Ροντρίγκο Ντε λα Σέρνα είναι υπερβολικό και φωνακλάδικο, ενδεχομένως γιατί ο Καλπαρσόρο ρίχνει μεγάλο βάρος της έντασης σε αυτούς. Χωρίς να εισπράττει κάτι το φιλμ, όμως…

Ληστές, αστυνομικοί, πολιτικοί και τραπεζίτες, όλοι μαζί σαν ένας αχταρμάς προσπαθούν να παραπλανήσουν τον θεατή, αλλά η αλήθεια είναι πως το «Ποιος Κλέβει Ποιον» δεν κάνει ποτέ την έκπληξη, δεν ανατρέπει στα σωστά σημεία την πλοκή και οδηγείται σε ένα φινάλε όχι και τόσο έξυπνο. Είναι ωραίο να βλέπουμε τις απόπειρες του ισπανικού σινεμά σε τόσο διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, δίχως κόμπλεξ «κατωτερότητας» απέναντι στο μεγάλο θέαμα που προσφέρει το Χόλιγουντ. Αν, όμως, βάλεις από δίπλα ακόμη και τον – όχι απόλυτα επιτυχημένο – «Υποκινητή» (2006) του Σπάικ Λι, θα καταλάβεις ότι το genre απαιτεί πολλά κότσια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Απόπειρα εκτέλεσης φιλμ είδους από την παραγωγικότατη και τολμηρή σε προθέσεις ισπανική κινηματογραφία, που σκοντάφτει στην απούσα θριλερική ένταση του σκηνοθέτη και τις όχι σωστά «χρονισμένες» ανατροπές (αν μπορούμε να πούμε ότι υφίστανται τέτοιες στην πλοκή). Προσφέρεται για ανάλαφρη διασκέδαση σε ένα θερινό σινεμά, όμωςκσήμερα βλέπεις σπουδαιότερα πράγματα ακόμη και από την αμερικανική τηλεόραση…


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι άχρηστοι και πάνε να κλέψουν μια τράπεζα στην Ισπανία. Στην Ισπανία, ρε φίλε! Τράπεζα! Χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα…