FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ (2016)

(MONEY MONSTER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόντι Φόστερ
  • ΚΑΣΤ: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο’Κόνελ, Κατρίνα Μπαλφ, Ντόμινικ Γουέστ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ξιπασμένος παρουσιαστής εκπομπής οικονομικού ρεπορτάζ, ο Λι, μαζί με την προσγειωμένη, ψύχραιμη αλλά δαιμόνια παραγωγό του, Πάτι, προσπαθούν και να επιβιώσουν, και να βγάλουν επιτυχημένη εκπομπή, και να αποκαλύψουν την αλήθεια, όταν ο Κάιλ, απελπισμένος μικροεπενδυτής που έχει χάσει τα πάντα, καταλαμβάνει οπλισμένος το studio τους.

Το γνωρίζεις εκ των προτέρων: αυτή είναι μια ταινία που φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή της Τζόντι Φόστερ. Ωστόσο, αυτό είναι ένα γεγονός που καθόλου δεν σου περνά από το μυαλό βλέποντάς την. Αντίθετα, εστιάζεις στη σταδιακή, γοητευτική απογύμνωση των – μόνο αρχικά κλισέ – χαρακτήρων που παρακολουθεί. Στην ευστοχία της στις κωμικές, σατιρικές εκφάνσεις της και στον τρόπο που τις παλαντζάρει με στοιχεία θρίλερ, χτίζοντας ακαταμάχητο σασπένς. Και σε όλα τα συναισθήματα, καταρχήν, και τις σκέψεις, εν συνεχεία, που σου προκαλεί για τους ταραγμένους μετακαπιταλιστικούς καιρούς στους οποίους ζούμε: όπου τα φρέσκα, διχαστικά χάσματα στις απροετοίμαστες, σαστισμένες κοινωνίες της Δύσης βαθαίνουν διαρκώς και βιαίως.

Η ακόμα στιβαρή ικανότητα της Φόστερ να διευθύνει τους ηθοποιούς της (που εδώ ωφελείται τα μάλα από μια υποβλητικού συγχρονισμού και ενστίκτου πρωταγωνιστική τριάδα), η πρωτόγνωρη ευελιξία και δεξιότητά της σε ένα πιο «αρσενικό», διαφορετικό των έως τώρα οικογενειακών επιλογών της («Ο Μικρός κύριος Τέιτ», «Πίσω στο Σπίτι για τις Διακοπές», «Ο Άλλος μου Εαυτός») κινηματογραφικό είδος, καθώς και η νεοαποκτηθείσα δεξιότητά της στην κωμωδία θα σου περάσουν (αν σου περάσουν) από το μυαλό πολύ μετά το τέλος αυτού του «Παιχνιδιού».

Αναπάντεχο crowd-pleaser σε μεγάλο βαθμό, φέρνει γόνιμα στο μυαλό φιλμ κλασικά για το σινεμά καταγγελίας, όπως «Το Σύνδρομο της Κίνας», αλλά και πιο μεταμοντέρνα, αυθάδη τολμήματα όπως «Το Μεγάλο Σορτάρισμα». Ταυτόχρονα, ευπρόσδεκτα στοιχεία από το κωμικοτραγικό αριστούργημα του Πίτερ Γουίαρ, το «The Truman Show», είναι εμφανή στο DNA του (ιδιαίτερα στο τέλος του), καθώς πέρα από την ανάλογα υβριδική του φύση (κωμωδία / δράμα / θρίλερ) καταφέρνει και αυτό να θίξει την περίπλοκη, διεστραμμένη σχέση ΜΜΕ και κοινού. Συγκρινόμενο με όλα τα παραπάνω, βέβαια, αυτό το «Παιχνίδι» ηττάται στα σημεία. Κυρίως εξαιτίας της (σεναριακής βασικά) αδυναμίας του να χειριστεί, το ίδιο εύστοχα με τα κωμικά και, τα δραματικά χαρακτηριστικά του: το live ξέσπασμα της συζύγου τού Κάιλ, π.χ., μπορεί ως απρόβλεπτο να συνεισφέρει στο σασπένς, φαντάζει όμως υπερβολικό και επιτηδευμένο. Και όσο κι αν στο σύνολό της αυτή η ταινία σε αφήνει δεόντως μετέωρο, με μια ταιριαστά πικρή επίγευση, καθώς θα ωριμάζει στη συνείδησή σου, δύσκολα θα αποφύγεις την εντύπωση ότι, τελικά, το φινάλε της ούτε κερδήθηκε, ούτε στάθηκε αντάξιο των χαρακτήρων της. Γεγονός που μπορεί να μειώσει ελάχιστα την απόλαυσή της, αλλά πολύ τη διάρκεια επιρροής της στο θυμικό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σινεμά καταγγελίας διαφορετικό από τα άλλα, πιο εύστροφο, πιο αστείο, πιο υδραργυρικό. Όχι, όμως, απαραίτητα και πιο επιτυχημένο. Μικρό το κακό για τα 98’ της διάρκειας του τουλάχιστον, χάρη στους όχι μόνο λαμπερούς πρωταγωνιστές του, αλλά και το πάντα υψηλό κωμικό IQ του.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Γιώργος ο Κλούνεϊ και κάνει οικονομική εκπομπή στην τηλεόραση και του την πέφτει «καμένος» επενδυτής. Η Σία και ο Μπάμπης έχουν περισσότερη πλάκα.