FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΖΟΥΓΚΛΑΣ (2016)

(THE JUNGLE BOOK)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Φαβρό
  • ΚΑΣΤ: Νίιλ Σέτι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Μόγλης, το μικρό (ανθρώπινο) αγόρι που μεγάλωσε με μια αγέλη λύκων για οικογένεια μέσα στη ζούγκλα που αποκαλεί σπίτι του, αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπο με τον ορκισμένο του εχθρό: τον τίγρη Σιρ Χαν. Εκτός από ορκισμένους εχθρούς, όμως, έχει και πιστούς φίλους…

Η Disney διασκευάζει… Disney, σχεδόν μισό αιώνα μετά το κλασικό κι αγαπημένο animation του Βόλφγκανγκ Ράιδερμαν. Εν έτει 2016, τη σκηνοθετική σκυτάλη παίρνει ο καρατερίστας ηθοποιός που μετατράπηκε σε – σχεδόν – πρωτοκλασάτο χολιγουντιανό σκηνοθέτη, Τζον Φαβρό («Elf», «Iron Man»), προσφέροντάς μας την πολυαγαπημένη ιστορία του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ στην εξελιγμένη εκδοχή τού animation, το CGI. Η ζούγκλα, ο Μπαλού, ο Σιρ Χαν, η αγέλη των λύκων και όλα τα υπόλοιπα πλάσματα δημιουργήθηκαν εξ ολοκλήρου από τους υπερ-εξελιγμένους υπολογιστές τής Disney, με μοναχικό «αληθινό» χαρακτήρα τον μικρό Μόγλη, ιδανικά ενσαρκωμένο από τον Ινδοαμερικανό πρωτοεμφανιζόμενο πιτσιρικά, Νίιλ Σέτι.

Υπήρχε λόγος ύπαρξης αυτής της διασκευής; Μάλλον ναι. Όσο λατρεμένη κι αν είναι η ταινία του 1967, η σημερινή τεχνολογία (και πολύ καλώς, τουλάχιστον στην προκειμένη περίπτωση) δίνει την ευκαιρία να δούμε μια πιο «ενήλικη», ως θέαμα, εκδοχή μιας έτσι κι αλλιώς συναρπαστικής ιστορίας με, θέλοντας ή μη, κοινωνικο-ιστορικές αποχρώσεις (γράφτηκε άλλωστε στην ακμή της βρετανικής αποικιοκρατίας στις Ινδίες, μακροχρόνια δεύτερη πατρίδα του Κίπλινγκ). Ασφαλώς, η Disney αποφεύγει διπλωματικά (βλέπε: «είναι οικογενειακή ταινία») και πάλι να εισχωρήσει σε αυτές τις αποχρώσεις, ωστόσο ο αντίκτυπος γίνεται αναπόφευκτα πιο αισθητός όταν οι χαρακτήρες ζωντανεύουν μπροστά σου, έστω και εικονικά. Όσο για το ίδιο το τεχνολογικό κατόρθωμα, αυτό είναι αναμενόμενα υψηλού επιπέδου, αν και σε κάποιες σκηνές το έμπειρο πια μάτι του θεατή που έχει δει τόσο πολύ CGI στις αίθουσες των τελευταίων χρόνων, θα σποτάρει το πού σταματά το green screen και πού ξεκινά η «πραγματικότητα» του νεαρού πρωταγωνιστή.

Είναι άρα καλύτερη από την πρωτότυπη ταινία; Όχι απαραίτητα. Η σχεδόν ολοκληρωτική χρήση του CGI, χωρίς να αποτελεί κάτι το μεμπτό σε μια ταινία σαν κι αυτή, δεν καταφέρνει να αποκτήσει αυτή τη συναισθηματική αμεσότητα του παλιού animation, ενώ τα τόσο αληθοφανή ζώα, που ανοιγοκλείνουν το στόμα τους «μιλώντας» τον ανθρώπινο διάλογο, θυμίζουν ανά στιγμές straight-to-video ταινίες της «μαμάς Disney» παλαιότερων εποχών. Παρ’ όλ’ αυτά, η πιο σκοτεινή, τρισδιάστατη και αφηγηματικά καλογραμμένη νέα εκδοχή της ιστορίας κατά καιρούς συναρπάζει, συγκινεί και προσφέρει αβίαστο χιούμορ. Κάποιες στιγμές δράσης και κινδύνου προκάλεσαν αληθινό τρόμο στα πολύ μικρά παιδάκια που βρίσκονταν στην αίθουσα και ομολογουμένως το φιλμ δεν προτείνεται για ηλικίες κάτω των 5 – 6 ετών, όμως τα μεγαλύτερα «παιδιά» και η πλειοψηφία των ενηλίκων θα διασκεδάσει πραγματικά με μια τόσο προσεγμένη παραγωγή που, χωρίς να είναι η καλύτερη του studio, πετυχαίνει απόλυτα τους εμπορικούς κατά βάση αλλά, εν τέλει, και καλλιτεχνικούς της στόχους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο ορισμός της οικογενειακής ταινίας – ό,τι κι αν σημαίνει αυτό για τον καθένα. Επίσης, αν η ηλικία των παιδιών σας δεν είναι απαγορευτική, δείτε τη στην αγγλόφωνη version, μόνο και μόνο για την άριστη δουλειά που εκμαιεύει ο Φαβρό από το αγαπημένο καστ – Κρίστοφερ Γουόκεν, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Ίντρις Έλμπα, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Λουπίτα Ν’ιόνγκο και ο Μπιλ Μάρεϊ ως Μπαλού να τραγουδά το «Bare Necessities» ως φόρο τιμής στην ταινία του ‘67… Και μόνο γι’ αυτό αξίζει το εισιτήριό της!


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Μόγλης και τον παίζει ένα αληθινό παιδάκι, αλλά τα υπόλοιπα ζώα στη ζούγκλα είναι ψηφιακά, τεχνολογία κι έτσι. Εγώ το καρτούν προτιμώ, αν και ήμουνα πιο φαν του «Ταρζούν, Η Ντροπή της Ζούγκλας», να τα λέμε αυτά!