FreeCinema

Follow us

BARBIE: Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ & Η ΡΟΚ ΣΤΑΡ (2015)

(BARBIE IN ROCK 'N ROYALS)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κάρεν Λόιντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η πριγκίπισσα Κόρτνεϊ και η rock star Έρικα (η οποία μυστηριωδώς τραγουδά μόνο pop τραγούδια) βρίσκονται κατά λάθος η κάθε μία στην κατασκήνωση της άλλης και σε αντίπαλες ομάδες talent show, παραμένουν, ωστόσο, πάντα πρόθυμες να δουν πέρα από την επιφάνεια και να ανακαλύψουν την αληθινή φιλία πίσω από τους τύπους, τη μαγεία, τα φουσκωτά φορέματα και τα χρωματιστά μαλλιά. Ποιος είπε ότι «η rock και οι πριγκίπισσες δεν πάνε μαζί»;

Drinking game για να αντέξεις ακόμα μια αναγκαστική, συνοδευτική επίσκεψη στο σινεμά: ένα σφηνάκι από το αγαπημένο σου ποτό κάθε φορά που ανακαλύπτεις αφηγηματικό κλισέ στην ανάπτυξη της ιστορίας, δύο σφηνάκια κάθε φορά που βλέπεις ουσιαστικά σκηνή σε διπλότυπο (καθώς οι εξελίξεις στις δύο κατασκηνώσεις είναι πανομοιότυπες), ολόκληρο ποτήρι κάθε φορά που οι «rock» μελωδίες της «Πριγκίπισσας & της Ροκ Σταρ» σκάνε σαν μια ζαχαρωτή ροζ τσικλόφουσκα.

Αποτελώντας, προφανώς, μια παραβολή πάνω στους κινδύνους της επιλογής του λάθος… κότερου στις διακοπές, η νέα Barbie τοποθετεί τις πλαστικές (τόσο σε εκφραστικότητα όσο και σε κίνηση) φιγούρες της σε δύο εξίσου παραμυθένια σενάρια, αυτό της πετυχημένης τραγουδίστριας και της κυριολεκτικής πριγκίπισσας, για να αποδείξει ότι τίποτα από αυτά δεν έχει σημασία, ότι η αληθινή φιλία βρίσκεται μακριά από τους μονόκερους και τα φανταχτερά φωτορυθμικά, πως τα φουσκωτά φορέματα και τα πολύχρωμα μαλλιά δεν κάνουν τον άνθρωπο, και πως για όλο το μίσος τού κόσμου ευθύνεται πάντα (πάντα, όμως!) ένας κατεστραμμένος έρωτας (ευτυχώς, τα βρίσκουν μέχρι το τέλος, πιες άλλο ένα σφηνάκι).

Φυσικά, όλο αυτό γίνεται όσο υποστηρίζεται πρακτικά μια ολόκληρη βιομηχανία παιχνιδιών που προωθεί μια συγκεκριμένη ιδανική εικόνα, όμως μάλλον έχεις ήδη πιει αρκετά για να υποστείς, πέρα από την ταινία, και μια τέτοια ανάλυση. Κάπου μέσα στο φιλμ, ωστόσο, χωρούν δύο (μετρημένες) meta αναφορές στον μύθο της Σταχτοπούτας, μερικά ψήγματα αυτοκριτικής και ελαττωμάτων μέσα στη φαινομενική και συνεχώς αποδεικνυόμενη τελειότητα των πρωταγωνιστριών («δεν γυρίζουν όλα γύρω από σένα», της είπε και ισοπέδωσε τον εγωισμό της) αλλά και μια ιδέα γυναικείας κυριαρχίας, καθώς οι ανδρικοί χαρακτήρες περιορίζονται μόνο σε ρόλους κομπάρσων, οδηγών, υπηρετών, λακέδων και πληγωμένων αγοριών, κρατώντας όλη την ισχύ της ιστορίας για τις… πριγκίπισσες. Και μετά, χορός και άσματα α λα «Glee», «Pitch Perfect» και «America’s Got Talent».

«Βρες τον εαυτό σου στο τραγούδι», υπογραμμίζουν στο φινάλε οι πριγκίπισσες και οι rock stars. Εσύ, πάλι, εύχεσαι να βρεις την έξοδο του κινηματογράφου έστω κι ένα λεπτό πιο γρήγορα και ετοιμάζεις ήδη τον λόγο σου για την παραλαβή του βραβείου «Συνοδός ανήλικου της χρονιάς». (Μην ξεχάσεις να πάρεις μαζί σου και το άδειο μπουκάλι.)

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ποιος σε ρώτησε εσένα;


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ναι, γαμώ το φούξια σπιτάκι σου, ναι! Είναι η Barbie και ροκάρει. Και είναι και μια Barbie πριγκίπισσα. Κι όσο περνούσε η ώρα και δεν ξεχώριζα ποια είναι ποια και τι χτυπάει με τόσο ροζ την όραση, είχα γίνει και μούσκεμα! Πανδαισία! («Έπινα», να τα λέμε κι αυτά…)