FreeCinema

Follow us

ΘΕΛΕΙΣ Ή ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ; (2014)

(TU VEUX... OU TU VEUX PAS?)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τονί Μαρσάλ
  • ΚΑΣΤ: Σοφί Μαρσό, Πατρίκ Μπριέλ, Αντρέ Βιλμς, Σιλβί Βαρτάν, Φρανσουά Μορέλ, Φιλίπ Λελούς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ερωτικά ακόρεστη εμπορική διευθύντρια απολυμένη λόγω της αήθως συνεργατικής libido της επιστρέφει απ’ την Ασία στο γενέθλιο Παρίσι, όπου σπιτώνεται από επιτιμητικό εργένη θείο και προσλαμβάνεται ως συνεργάτης – εν αγνοία της σεξομανούς σε πολύμηνη αποχή – συμβούλου ζευγών, άλλοτε επιβήτορα πιλότου. Αυτή (εν μέσω ξεχαρμανιάσματος με κάθε πρόθυμο) του κολλάει επίμονα, αυτός (εν μέσω εμψύχωσης από σπόνσορα και συναντήσεις ομάδας ομοιοπαθών) αντιστέκεται με το ζόρι, οι πελάτες με τα δικά τους «θέματα» λυσσάνε. Πονάνε όσοι αγαπάνε;

Φαντα(σιώ)σου μια πιο ανάφτρα εκδοχή του περσινού γαλλικού «Μια Τυχαία Συνάντηση», αλλά με την ηρωίδα σε… «Nymph()maniac» φάση, τηλεοπτικά βοηθήματα made in «Californication» και το θεραπευτικό je ne sais quoi του ελληνικού «Το Έτερον Ήμισυ». Αυτό που ακούγεται όργιο είναι η απολαυστικότερη στάση (ναι, απολαυστικότερη και από την ταινία που της έβγαλε το όνομα, το «Venus Beaute – Ινστιτούτο Ομορφιάς») στην οποία σου κάθεται η συνήθως φιφατζού Τονί Μαρσάλ – και πάλι, όμως, είναι αδύνατο να είσαι σε άρνηση για την ψιλοξεπέτα με την οποία βλέπεις χαρά στα σκέλια σου, σ’ αυτό το χρονικό μα εσωτερικών τραυμάτων, μα εξωτερικών ερεθισμάτων ιλαρών προσκομμάτων ψυχή τε και σώματι σμιξίματος (κι από πίσω μάχης των φύλων) 40φεύγα κελεπουριών σε πηγαία αμοιβαία έλξη, που φλερτάρει κάπως πρόστυχα ευτράπελα και με το μάτι στην παθολογία και τη συμπτωματολογία του εθισμού στο φίκι φίκι, αλλά και με τις 40 Αποχρώσεις του Γκρι του coupling στην μπουρζουά Πόλη του Φωτός.

Η αφέντρα auteur, με τρεις αρσενικούς και μία θηλυκιά παρτενέρ στην πένα, μπανίζει όχι ξετσίπωτα αλλά αβρά σκαμπρόζικα και ακομπλεξάριστα την πορεία των δύο δυνάμει πιτσουνακίων προς την έκσταση ενός κοινού κρεβατώματος σ’ ένα παλιό καλό δομικό τριολέ εναλλασσόμενων πρακτικών: τα ιατρικά ραντεβού (όπου η πηγαία ελευθεριότητα της άνευ πτυχίου hot δρος Ρουθ «λύνει» τους ασθενείς), τη μαζί-δεν-κάνουμε-και-χώρια-δεν-μπορούμε διεπαφή των «ανωμάλων» (όπου αντι-στερεοτυπικά η γυναίκα γίνεται κυνηγός, μια φραντσέζα Σαμάνθα αυτού του «Sex and the City»), τις κατά μόνας και με τρίτους οικείους, γενετήσιες και μη ηδονές ή η στέρηση / ματαίωση των τελευταίων – όπου το, θωπευτικό με σκοπό τη συναισθηματική στύση ενόψει της ένωσης του ντουέτου, χειρογλύκανο σιλουετών & καταστάσεων αποδεικνύεται και πιο… ασήκωτα γυμνό (η ηλικιωμένη μαμά του μπήχτη πρωτάρα στο διαδικτυακό draguer, το γλυκόξινο τραπέζι chez μπάρμπα της λεγάμενης).

Ο σομιές, παρότι τρίζει ανεπιθύμητα σε χαριτωμενιές μεταξύ της ελαφριάς φάρσας αστικών ηθών και του κωμειδυλλίου αντιξοοτήτων και στις δύο έτερες περιπτώσεις (στην πρώτη με τους δύο gay στους psy, στη δεύτερη στον οργασμό τής μαμζέλ μας κατόπιν ενός απλού φιλιού απ’ τον μορφονιό στα όρθια εις επήκοον ενός ταξιτζή προτού την… πάρει), έχει τη γλύκα του. Γιατί οι animation τίτλοι αρχής είναι άχαστα προκαταρκτικά, η γλωσσίτσα κάνει τα κόλπα της (εντάξει, μετά το χωρατό περί «ιεραποστολικού»), βλέπεις ποικίλματα στο Kama Sutra αφήγησης (μια συνεδρία με τους ήρωές μας απροσδόκητα απ’ την άλλη πλευρά του γραφείου να την πέφτουν στο «Mr. and Mrs. Smith»), σκιρτάς με αρκετούς fluffer ρόλους (on top σίγουρα τα καθολικά ερωτευμενάκια που δοκιμάζουν σχεδόν τα πάντα, με εξαίρεση το κλασικό – φοβού την παρθενορρηξία), το νεύρο τής φυσικού Cialis Μαρσό σχεδόν βάζει κάτω αφενός το τυπολογικό ξανακύλισμά της αφετέρου τα κουνήματα στα οποία την υποβάλλει το στόρι, και τα μουσικά χαδάκια των Κοέν Σολάλ (ο κος Gotan Project) & Σασόλ ντύνουν αισθαντικά το ποτέ ανοικονόμητο ραντεβού.

Putain, κι ο Θάνος Ασκητής θα συμφωνούσε ότι υπάρχει κάτι πολύ αληθινό και διακριτικό στον τρόπο με τον οποίο, εν τη ρύμη του λόγου και χωρίς «ζουμιά», η δραματουργία διεισδύει στα οικογενειακά τραγικά αίτια της καθεμιάς απ’ τις «αυτός / αυτή» περιπτωσάρες μας. Αν μόνο δεν υπάκουε συχνά ημιαδέξια στις ορμές της να πάει παρακάτω (κι από κει πιο παρακάτω). Quoi? Το ευθυμογραφικό σπέρμα στις crowd-pleasing ωοθήκες κατά την εξέταση της σαλπιγγίτιδας της συντροφικότητας (ιδέ το «Την έχω μικρή, πες μου γιατρέ;» γκαγκ). Το πασπάτεμα περσόνων (μια παρτούζα σε παρτάρα με πιπίνια, που… στέλνουν τον «νηστεύοντα» λεβέντη μας ίσαμε το Βέλγιο). Και την ανταλλαγή μη σάρκινων, μη ζωτικών σούξου μούξου, συχνά σαλιάρικα (εδώ είναι ο Μπριέλ που ιδρώνει κλοουνίστικα) προ της ανταλλαγής, en fin, ζωτικών υγρών των καμαριών μας στο στραβόχυμα adieu. Έχουν επενεργήσει κόντρα οιστρογόνα και το Botox στη μάπα της ακατάλληλης Σιλβί Βαρτάν, μια «ξυπνάς μέσα μου το ζώο» (κυριολεκτικά, όμως!) σεκάνς ονειροφαντασίας σε bar που το πάει τολμηρά αλλά άβγαλτα αλλού, η πεσμένη μπαταρία στον δονητή υπέρ του γάμου ενός cameo του Ζαν-Πιερ Μαριέλ, πολύ θέλω να ξεκαψώσω; Διάγνωση: μ’ αυτά τα 35mm σκιρτάς, αλλά σε αφήνουν κι ανικανοποίητη την κοπέλα – τον άνδρα ακόμα πιο πολύ. Une fois, ναι. Mais, ailleurs για το άλλο σου μισό…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ακούς «γαλλική κομεντί» και μουσκεύεις; Tu la kiffes. Αν σε φτιάχνει το γκομενάκι τού «La Boum», εδώ τα κάνει όλα, χούφτωσ’ τη. Τρώτε, πίνετε, κοιμάστε, μόνο παιδιά δε σπέρνετε μ’ αγιόκλημα και γιασεμιά; Excitation pour vous, aussi. Ψωνίζεις κινηματογραφικά πιο σοφιστικέ; Είναι σίγουρα κάπως αγοραία για τα γούστα σου. Δεν πας ούτως ή άλλως το είδος της; Oui, είναι κοινή.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.