FreeCinema

Follow us

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ (2015)

(EN CHANCE TIL)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σουζάνε Μπίερ
  • ΚΑΣΤ: Νίκολαϊ Κόστερ-Βάλνταου, Μαρία Μπονεβί, Ούλριχ Τόμσεν, Νίκολαϊ Λι-Κους, Μάι Άντερσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD / ROSEBUD.21

Ένα μωρό κλειδωμένο σε μια ντουλάπα. Που κλαίει γοερά. Και που είναι κυριολεκτικά βουτηγμένο στα σκατά, θα αλλάξει για πάντα τη ζωή δύο αστυνομικών, που βρίσκονται σε εκ διαμέτρου αντίθετες φάσεις ζωής.

Η επιλογή της λέξης «σκατά» στην παραπάνω εισαγωγή έγινε πολύ συνειδητά, για να καταδείξει την ακραία και εκβιαστική φύση αυτού, του νέου πονήματος της βραβευμένης με Όσκαρ Δανής Μπίερ (για το θαυμάσια υπαινικτικό «Ίσως, Αύριο», που τώρα πια μοιάζει ταινία… άλλου σκηνοθέτη). Φύση που ακροβατεί ανάμεσα σε δύο εξίσου υπερβολικές, μη πειστικές «πραγματικότητες». Από τη μία η πανέμορφη ζωή του αστυνομικού, Αντρέας (του κούκλου και ως άνδρα και ως ηθοποιού Κόστερ-Βάλνταου), που ζει σε ένα παραμυθένιο σπίτι, φωτισμένο με αμέτρητα, μαγικά θαρρείς, φωτάκια και με άπλετη θέα ένα υποβλητικά zen φυσικό τοπίο απείρου κάλλους, και που αρνείται να αποδεχτεί ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά με τη γυναίκα του, Άννα (της επίσης κούκλας και ως γυναίκα και ως ηθοποιού Μπονεβί), ακόμα και μετά την παράλογη αντίδρασή της στον αιφνίδιο θάνατο του μωρού τους. Και από την άλλη η πιο αρρωστημένη, βρώμικη και δυσλειτουργική… πεθαίνεις, καθημερινότητα της Σάνε (της – και αυτής – από κάθε άποψη κούκλας, όχι πια μόνο μοντέλου Άντερσεν), που αδυνατεί να απεξαρτηθεί από τον βίαιο, εγωπαθή σύντροφό της, Τρίσταν (του κούκλου… μόνο ερμηνευτικά Λι-Κους), που της επιβάλλεται διατηρώντας την διαρκώς μαστουρωμένη, αφήνοντας τον γιο τους στην τύχη του, μέσα στη ντουλάπα ή στο πάτωμα του μπάνιου, νηστικό και πνιγμένο από την κορυφή ως τα νύχια στις ακαθαρσίες του.

Ανάμεσα σε αυτά τα δύο εξωπραγματικά άκρα την κατάσταση επιχειρεί να εξισορροπήσει και να προσγειώσει σε μια πιο ρεαλιστική βάση ο – πιο ανθρώπινος και οικείος από όλους – συνεργάτης τού Αντρέας, Σίμον (του Τόμσεν – ενός ακόμα… πανέμορφου ερμηνευτή), που φλερτάρει με τον αλκοολισμό εξαιτίας του πρόσφατου διαζυγίου του, αλλά είναι ο πρώτος που συνειδητοποιεί το αδιέξοδο που ζει, καθαρίζει και αναλαμβάνει δράση στην υπόθεση του Τρίσταν, όταν αντιλαμβάνεται ότι ο Αντρέας έχει εμπλακεί άτυπα, παράνομα και επικίνδυνα, προσωπικά σε αυτή. Μάταιος κόπος, καθώς ο Σίμον έχει δεύτερο (τρίτο μη σου πω) ρόλο στα δρώμενα και έτσι δεν είναι σε θέση να αντιστρέψει την εντύπωση πως η Μπίερ αφενός… ιδέα δεν έχει για κανέναν από τους δύο τρόπους ζωής (του Αντρέας και της Σάνε) που καταγράφει, καθώς τους «ντύνει» αμφότερους σε κλισέ, ασπρόμαυρη, αταίριαστη υπερβολή. Και πως αφετέρου σου τρίβει εκβιαστικά (καταχρηστικά προκλητικά και φλύαρα) το μήνυμα του φιλμ της στη μούρη: πως μερικές φορές, καλύτερος, πιο «δίκαιος» και υπεύθυνος γονιός μπορεί να αναδειχθεί ο πιο αναπάντεχος, όπως ένας φαινομενικά απών, εργαζόμενος πατέρας ή μια – προσωρινά – μπλεγμένη σε σχέση εξάρτησης μητέρα. Ας της συστήσει κάποιος το ανάλογης θεματικής, αλλά ουσιαστικά οδυνηρό, αφτιασίδωτο και αληθινό, «The War Zone» του Τιμ Ροθ!

Τι να σου κάνει, λοιπόν, το εξαιρετικό στο σύνολό του καστ, και ειδικά ο Κόστερ-Βάλνταου – superstar πλέον, με το σπαθί του και όχι μόνο χάρη στην πρωταγωνιστική του παρουσία ως Τζέιμι Λάνιστερ στο «Game of Thrones»; Ή το επιτέλους ήσυχο, απτό και ανακουφιστικά γκρίζο και ανοιχτό φινάλε; Ελάχιστα θα σε γλιτώσουν από τα… σκατά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγαπάς την Μπίερ του «Μετά το Γάμο», του «Ίσως, Αύριο», ή ακόμα και της έστω δροσιστικής όσο ένα αναψυκτικό, ενήλικης ρομαντικής κομεντί «Έρωτας Είναι»; Μακριά και αλάργα, για να μη φας μεγάλο, δυσάρεστο στραπάτσο! Ομοίως και όλοι οι υπόλοιποι, πλην ίσως των – κάθε φύλου – πωρωμένων fans του Κόστερ-Βάλνταου, αν είναι διατεθειμένοι να… υποφέρουν 104 λεπτά για χάρη του.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.