FreeCinema

Follow us

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ (2014)

(MAPS TO THE STARS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
  • ΚΑΣΤ: Τζουλιάν Μουρ, Μία Γουασικόφσκα, Τζον Κιούζακ, Ολίβια Γουίλιαμς, Έβαν Μπερντ, Ρόμπερτ Πάτινσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: HOLLYWOOD ENTERTAINMENT

Μια οικογένεια με πολλά μυστικά έρχεται αντιμέτωπη με ένα πρόσωπο που στο παρελθόν θέλησε την καταστροφή της, ενώ μια «γειτόνισσα» – ηθοποιός ονειρεύεται να πάρει τον ρόλο της μητέρας της σε remake κλασικής επιτυχίας εκείνης. Τελικά, πόση… αρρώστια μπορεί να κρύβει το Χόλιγουντ;

Η παραδοξότητα της ταυτόχρονης εξόδου του «Birdman» και της τελευταίας ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ στη χώρα μας σε κάνει να μειδιάς, ειδικά αν είχες την… ατυχία να παρακολουθήσεις και τα δύο φιλμ. Σίγουρα, το πρώτο κερδίζει στα σημεία εντυπωσιασμού, αλλά το δεύτερο, έστω, προσπαθεί να καταπιαστεί περισσότερο ουσιαστικά με μια κριτική της βιομηχανίας του θεάματος, αγγίζοντας ψυχαναλυτικά τα σύνδρομα των ηρώων του. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μιλάμε για αποτυχίες ολκής.

Στο φιλμ τού Κρόνενμπεργκ συναντάς ψήγματα από παρελθούσες δουλειές τού σκηνοθέτη, όπως η θεματική τού σώματος και της «μετάλλαξης» (ο χαρακτήρας που υποδύεται η Μία Γουασικόφσκα έχει φανερά και κρυφά εγκαύματα από ένα ατύχημα που, όπως αποδεικνύεται στην πορεία, προκάλεσε σκόπιμα, με αυτοκαταστροφικό στόχο επίσης), δίπλα σε ένα… σκορποχώρι προβληματικών, που θέλει να ειρωνευτεί βιτριολικά τον κόσμο της showbiz, τα δυσλειτουργικά οικογενειακά δράματα και τη δηθενιά του «new age», σπιριτουαλιστικού τρόπου ζωής, με μερικά… φαντάσματα να μετατρέπουν το όλο αστείο σε τραγέλαφο αστοχίας.

Ο τρόπος που η ιστορία και οι ήρωες μπλέκουν μεταξύ τους μοιάζει να το έχει σκάσει από σαπουνόπερα που, όμως, διαδραματίζεται σε… ψυχιατρείο, μέσα από απανωτά κόμπλεξ και βίτσια που συνήθως οδηγούν σε σχέσεις αιμομιξίας, είτε με ζωντανούς είτε με νεκρούς (!) και κορυφώσεις που συνοδεύονται από τα αδικοχαμένα πνεύματα των νεκρών, «εύρημα» που θέλει ισχυρές δόσεις ηρεμιστικών χαπιών (λέγε με και drugs) για να γίνει απολύτως κατανοητό και αποδεκτό. Επιπλέον, η λανθάνουσα σε τόνους διδασκαλία των ηθοποιών (όχι ακριβώς το ατού του Κρόνενμπεργκ εδώ και κάμποσα χρόνια…) υποστηρίζει μονάχα ένα αίσθημα αμηχανίας του καστ απέναντι στον σκηνοθέτη και το σεναριακό υλικό του, τα οποία εκθέτουν καριέρες σε βαθμό… κακουργήματος (βλέπε το τριολέ στο κρεβάτι της Τζουλιάν Μουρ, την ίδια να χοροπηδάει τραγουδώντας το «Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye» ή το επικό λάθος του post production στη σκηνή του εμπρησμού δίπλα στην πισίνα).

Το μόνο κομμάτι που δείχνει να στέκει και να ενδιαφέρει μέχρι ενός σημείου είναι η «υποπλοκή» του βίου και της καριέρας του μπάσταρδου αλλά superstar πιτσιρικά – γόνου του αντρόγυνου ενός ψυχαναλυτή – μασέρ – τηλεπωλητή βιβλίων life coaching (έλεος, δηλαδή!) και μιας μάνας που περισσότερο νοιάζεται ως ατζέντισσα του παιδιού της παρά για την ανατροφή του, που όμως αυτοκανιβαλίζεται από τις ατάκες τις οποίες εκστομίζει ο Έβαν Μπερντ, παίζοντας και με μια θρασύτητα σιγουριάς που δεν έχει προηγούμενο. Ειλικρινά, έχουμε ξαναδεί αποτυχημένες ταινίες από τον Κρόνενμπεργκ τα τελευταία χρόνια. Τούτη εδώ, όμως, πρέπει να είναι η γελοιωδέστερη! Πιο γελοία και από τον ίδιο τον κόσμο του Χόλιγουντ, που ματαίως προσπαθεί να αποδομήσει… κλινικά χιουμοριστικά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ακολουθείς έναν σκηνοθέτη που αγαπάς ακόμη και όταν… στουκάρει με την αποτυχία, κανείς δεν μπορεί να σε σταματήσει. Θέλεις να έχεις προσωπική πείρα, ό,τι και ν’ ακούσεις από πριν για μια ταινία. Μερίδα αυτών των fans θα αποπειραθεί μέχρι και να υπερασπιστεί τούτο το έργο. Οι… κανονικοί θεατές μην λένε πως δεν είχαν προειδοποιηθεί κατόπιν αφόρητης πλήξης και σαστιμάρας στο βλέμμα!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια για δέσιμο και πάει στο Χόλιγουντ να βρει τον αδελφό της που ήθελε να παντρευτεί και να κάψει τους γονείς της. Ή κάτι τέτοιο. Τόσο ψηλά έχει ανέβει η ταρίφα στην ψυχανάλυση, ε;