FreeCinema

Follow us

ΠΑΝΤΙΝΓΚΤΟΝ (2014)

(PADDINGTON)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Οικογενειακή Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πολ Κινγκ
  • ΚΑΣΤ: Μπεν Γουίσο (φωνή), Χιου Μπόνβιλ, Σάλι Χόκινς, Νικόλ Κίντμαν, Τζούλι Γουόλτερς, Πίτερ Καπάλντι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Χαριτωμένος αρκουδάκος από το Βαθύτερο Περού, με αγάπη για τις μαρμελάδες πορτοκαλιού, αποδέχεται την ανοιχτή πρόσκληση που είχε αποτίσει Βρετανός εξερευνητής στους θείους του και καταφτάνει στο Λονδίνο, όπου βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι της οικογένειας του κύριου και της κυρίας Μπράουν, κόντρα σε δαιμόνια υπάλληλο του μουσείου Φυσικής Ιστορίας που θέλει να τον ταριχεύσει!

Αρχετυπική φιγούρα της αγγλικής κουλτούρας πια (αφού εκτός του ότι εμφανίζεται σε άπειρα είδη αναμνηστικών, έχει απαθανατιστεί και ως μπρούτζινο άγαλμα στον… συνονόματο του σταθμό τού Πάντινγκτον!), που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές παιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο εν λόγω αρκουδάκος πρωτοεμφανίστηκε στην παιδική λογοτεχνία τον Οκτώβριο του 1958, για να γίνει ανάρπαστος και να πρωταγωνιστήσει σε σειρά περισσότερων από 20 βιβλίων, δια χειρός του Μάικλ Μποντ. Όχι τυχαία, λοιπόν, αυτή η εκμοντερνισμένη, κινηματογραφική του εκδοχή, που του δίνει υπόσταση το – όσο πρέπει φωτορεαλιστικό και όσο πρέπει παραμυθένιο – CGI, σαρώνει στα βρετανικά ταμεία, όπου παίζει από τα τέλη Νοέμβρη.

Μην κάνεις, όμως, το λάθος και θεωρήσεις ότι αυτός ο «Πάντινγκτον» αποτελεί αυστηρά βρετανική διασκέδαση που δε σε αφορά. Κάθε άλλο. Εντελώς αναπάντεχος για εμάς, που δεν έχουμε μεγαλώσει μαζί του, είναι γεμάτος ευχάριστες, απίθανες, ευφραντικά σουρεάλ, γαργαλιστικά σινεφίλ και υπέροχα, απελευθερωτικά ξεκαρδιστικές εκπλήξεις, για μικρά και μεγάλα παιδιά.

Σουρεάλ, αφού ένας ανθρωπόμορφος αρκουδάκος, που φοράει κόκκινο καπέλο (αρχικά, μετά και μπλε παλτό), κουβαλάει βαλίτσα, μιλάει άπταιστα αγγλικά, διακρίνεται από περισσή ευγένεια και ξέρει πώς να φτιάχνει μαρμελάδα, αντιμετωπίζεται ως κάτι τόσο οικείο, πιθανό και αποδεχτό, όσο και οι ιδιαιτερότητες και ιδιοτροπίες καθενός μέλους της οικογένειας Μπράουν. Γεγονός που άμεσα, αβίαστα, κοτσάροντάς σου ένα ακούραστο χαμόγελο στα χείλη και στα μάτια, αγκαλιάζει χωρίς δισταγμούς τη διαφορετικότητα και τη φέρνει… σπίτι. Εκεί, όπου η κατανόηση και αποδοχή της γίνεται εντονότερη, προφανέστερη και σημαντικότερη, σε συνδυασμό με την αναστροφή / ανατροπή των ρόλων του μπαμπά και της μαμάς (κόντρα και στα πρωτότυπα βιβλία και στη συνηθισμένη, κλισέ αντιμετώπισή τους), καθώς η – καλλιτέχνις – κυρία Μπράουν είναι η λάτρις της περιπέτειας, αιώνια έφηβη, που συμπεριφέρεται περισσότερο ως φίλη, παρά ως μητέρα στα παιδιά της, και ο – χρηματιστής – κύριος Μπράουν ο σοβαρός, καθωσπρέπει, λάτρης τής τάξης και ασφάλειας, αυστηρός γονιός.

Σινεφίλ, γιατί τόσο οι σκηνές / ευφάνταστα roller-coaster ασύλληπτης αταξίας και ατυχημάτων στο μπάνιο και στην κουζίνα, όσο και ο τρόπος που κινηματογραφείται το σπίτι των Μπράουν και η κίνηση μεταξύ δωματίων, ορόφων και κεντρικής του σκάλας φέρνει γόνιμα στο μυαλό και το κωμικό, ατρόμητο αριστούργημα του Μπλέικ Έντουαρντς «Το Πάρτι», και – κυρίως – το περίτεχνο, πρωτότυπο, εφευρετικά εικονοκλαστικό σινεμά τού Ζαν-Πιερ Ζενέ (με ή άνευ του Μαρκ Καρό), με το «Delicatessen» να αποτελεί την ιδανικότερη έκφραση του και την πιο προφανή, δημιουργικά εύστοχη επιρροή τού «Πάντινγκτον».

Ξεκαρδιστικός, έτσι όπως, πλην των παραπάνω, ικανών να προκαλέσουν απανωτά γουργουρητά ικανοποίησης και στους έμπειρους, ενήλικες, και στους άπειρους, ανήλικες θεατές, ποντάρει επιπλέον αφενός σε λίγες, αλλά εύστοχες, pop αναφορές, και αφετέρου στα άφοβα solo των ανθρώπων πρωταγωνιστών του. Από τις μεν ξεχωρίζει και θα σε κάνει να… ουρλιάξεις από τα γέλια, εκείνη που συμβαίνει με μουσική υπόκρουση πασίγνωστο τραγούδι του Λάιονελ Ρίτσι, ενώ από τους δε κορυφαία και… σεσημασμένο κλεφτρόνι της παράστασης προκύπτει η Κίντμαν. Στο ρόλο της αδίστακτης κακιάς Μίλισεντ, τολμά ακόμα και να διακωμωδήσει (γυρίζοντάς το μάλιστα η ίδια, άνευ stand-double) το πιο διάσημο ακροβατικό / «Επικίνδυνη Αποστολή» του πρώην της, Τομ Κρουζ!

Συγκινητικό. Ε; Όχι τόσο. Και αυτή η βαθιά, ειλικρινής, αυθόρμητη συγκίνηση, που σου ζεσταίνει τα σωθικά, υγραίνει τα μάτια και καθαρίζει με δάκρυα τα μάγουλα είναι το μόνο που υπολείπεται σ’ αυτή την κατά τα άλλα υποδειγματική ταινία για όλη την – κατ’ επιλογή και όχι εξ αίματος – οικογένεια. Μικρό το κακό, αν το κωμικό της ταμπεραμέντο καταφέρει να στο αναπληρώσει, πυροδοτώντας γλυκό πόνο στο στομάχι και προκαλώντας κλάμα ποτάμι από τα εκ βαθέων, τρανταχτά γέλια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ιδανική, προεόρτια κινηματογραφική διασκέδαση για όλη την οικογένεια, αλλά και τέλειο πρώιμο, χριστουγεννιάτικο δώρο, που μπορούν να κάνουν τόσο οι ενήλικοι στους ανήλικους που συνοδεύουν, όσο και οι ανήλικοι στους ενήλικους που τους συνοδεύουν. Κατάλληλο δηλαδή για παιδιά από 5 έως 95 ετών, ειδικά αν οι άνω των 18 πάνε παρέα με άνω των 8, ώστε να μπορέσουν να επιλέξουν την πρωτότυπη, υποτιτλισμένη κόπια.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένα αρκούδι που μιλάει αγγλικά και τα κάνει μαντάρα στο Λονδίνο. Πας με το μούλικο, αλλά θα το γουστάρεις κι εσύ! Σοκ και δέος, λέμε! Στου Λάιονελ το τραγούδι, κουνηθήκανε τα θεμέλια…