FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΑΓΑΠΗΣ (2013)

(THE LUNCHBOX / DABBA)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ριτές Μπάτρα
  • ΚΑΣΤ: Ίρφαν Kαν, Νιμράτ Καούρ, Ναγουαζουντίν Σιντίκουι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ένα «ατύχημα» στο φημισμένο σύστημα διανομής φαγητού της Βομβάης θα φέρει κοντά δυο μοναχικούς, απελπισμένους ανθρώπους που ζητούν απεγνωσμένα να επικοινωνήσουν. Η ιδιόμορφη αυτή γνωριμία θα φέρει ευχάριστες ανατροπές στις, για πολύ καιρό, καθηλωμένες ζωές τους.

Το «Παραδόσεις Αγάπης» είναι μια μικρή, καλόκαρδη ταινία που αληθινά αγαπάει τους ανθρώπους της. Ξετυλίγει την ιστορία της γύρω από ένα ασήμαντο λάθος που μπορεί να αλλάξει δυο «σταματημένες» ζωές και, από εκεί και πέρα, μετατρέπεται σε μια αναπάντεχη σπουδή στα μικρά και συνηθισμένα που, ανάλογα με το πώς θα τα αντιμετωπίσεις, μπορούν να οδηγήσουν είτε στην απελπισία, είτε στη λύτρωση. Ταυτόχρονα, ρίχνει το βλέμμα της και στο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο, κριτικάρει, σαρκάζει, στοχάζεται πάνω στο υλικό της καθημερινότητας αλλά χωρίς να απομακρύνεται ποτέ απ’ το στόχο της: να αποτελέσει, δηλαδή, ένα ιδιότυπο, σύγχρονο ρομάντζο για εκείνους που η ζωή άφησε «στην απ’ έξω».

Από τη μία έχουμε τον κύριο Φερνάντεζ, δημόσιο υπάλληλο που πρόκειται σύντομα να συνταξιοδοτηθεί. Ζει μόνος, είναι κατσούφης, λιγομίλητος και «βαρύς». Η γυναίκα του έχει πεθάνει και τίποτα δε φαίνεται πως μπορεί να τον βγάλει από τη μιζέρια του. Από την άλλη, η Ίλα, νοικοκυρά σε απόγνωση, με τον άνδρα της απόμακρο και αδιάφορο για οτιδήποτε δεν έχει να κάνει με τη δουλειά του. Προσπαθεί να του τραβήξει την προσοχή μαγειρεύοντάς του θεσπέσια εδέσματα που του στέλνει στη δουλειά, προσμένοντας τις αντιδράσεις του. Το φαγητό, όμως, από μπέρδεμα της διανομής καταλήγει στον κύριο Φερνάντεζ κι έτσι μια ιδιαίτερη επικοινωνία με «ραβασάκια» στα κουτιά των τροφών, ξεκινάει ανάμεσά τους. Θα ανταλλάξουν απόψεις για τη ζωή, σκέψεις πάνω στις εμπειρίες τους, τρόπους θέασης του κόσμου και των ανθρώπων και σύντομα θα καταλάβουν πως, από το λαβύρινθο απογοήτευσης και θλίψης στον οποίο βρίσκονται παγιδευμένοι, ο ένας είναι η διέξοδος του άλλου.

Όλα αυτά, μας προσφέρονται σκηνοθετικά με έναν τρόπο ανεπιτήδευτο, ειλικρινή και ανθρωπιστικό, χωρίς περιττούς μελοδραματισμούς. Ξεκινώντας από τις εξαιρετικές ερμηνείες που, με ποτέ παραπάνω έμφαση απ’ αυτήν που χρειάζεται, πλάθουν χαρακτήρες οικείους, συμπαθητικούς και ενδιαφέροντες, μέχρι το αφοπλιστικό γλυκόπικρο χιούμορ και τις σωστές δόσεις μελαγχολίας, το «Παραδόσεις Αγάπης» αναπτύσσεται πλάνο με το πλάνο, διαθέτοντας έναν έξοχο ρυθμό, μέχρι να μας απορροφήσει εντελώς στο καλοπροαίρετο παραμύθι του. Τίποτα δε μας επιβάλλει με το ζόρι: ούτε κανέναν χοντροκομμένο και ουρανοκατέβατο οπτιμισμό (όπως σίγουρα θα συνέβαινε σε κάποιο χολιγουντιανό αντίστοιχό του), ούτε, όμως, και κάποια λαγνεία της δυστυχίας και της παρακμής. Οι ήρωές του έχουν προβλήματα, «ζορίζονται» τόσο με τα εσωτερικά τους θέματα όσο και με τις απαιτήσεις της αδυσώπητης πραγματικότητας αλλά σε κάποια αδιόρατη γωνιά της ύπαρξής τους, αφήνουν να λάμψει ένα φως. Το παλεύουν να γίνουν καλύτεροι ή τουλάχιστον να παίξουν με ευνοϊκότερους όρους το παιχνίδι της ζωής.

Ταυτόχρονα, το ινδικό αστικό τοπίο παρουσιάζεται χωρίς καμιά φωτογένεια, κανένα πασπάλισμα φολκλόρ εξωτισμού. Αυτό δίνει στην ταινία και πολιτικές διαστάσεις που τη διασώζουν από τη γραφικότητα μιας ινδικής απάντησης… στη Νόρα Έφρον, για παράδειγμα. Το, ας το πούμε, «ρομαντικό» του θέματος ποτέ δεν επισκιάζει τις πιο αιχμηρές πλευρές της ιστορίας κι έτσι το φιλμ έχει από κάτι να δώσει, τόσο σ’ αυτούς που αναζητούν μια συναισθηματική απόδραση όσο και σ’ εκείνους που ενδιαφέρονται για μια πιο αποστασιοποιημένη, πολιτική ανάγνωση. Πρόκειται για ποιοτικό, αυθεντικά συγκινητικό σινεμά που σε κάνει να νιώθεις καλύτερος άνθρωπος παρακολουθώντας το, χωρίς να αποτελεί κάτι ριζοσπαστικό ή ιδιαίτερα πρωτότυπο. Σου χαρίζει, όμως, ένα πλατύ χαμόγελο που σε συντροφεύει μετά το τέλος της προβολής, κι αυτό πολλές φορές μετράει περισσότερο από την οποιαδήποτε καινοτομία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για όσους έχουν σιχαθεί τη χολιγουντιανή φόρμουλα της ρομαντική κομεντί, το «Παραδόσεις Αγάπης» είναι το τέλειο, «εξωτικό» αντίδοτο. Αληθινό, έξυπνο και με ένα γλυκόπικρο χιούμορ που λειαίνει τις πιο σκοτεινές πλευρές τού θέματος, αυτό εδώ είναι ένα καλογραμμένο, όμορφο φιλμ που χωρίς να γίνεται ποτέ ανάλαφρο, μπορεί να σε κάνει να δεις τα πράγματα με μεγαλύτερη αισιοδοξία.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.