FreeCinema

Follow us

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κατερίνα Πατρώνη
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 55ʼ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Πώς αντιμετωπίζουν οι θεατράνθρωποι το πρόσκομμα της οικονομικής συγκυρίας σε μια χώρα που έτσι κι αλλιώς ελάχιστα στήριζε το επάγγελμά τους; Η πενία τέχνες κατεργάζεται…

Αν και καλώς παίζεται μαζί με το «Ηθοποιοί: Ημερολόγιο Σπουδής», σε κοινό πρόγραμμα, αφού μοιράζονται εν μέρει την (ειδικού ενδιαφέροντος) θεματική τους, καθόλου δεν ευνοείται από τη σύγκριση με την ταινία του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου. Όχι μόνο επειδή οι εικόνες τους στερούνται κινηματογραφικής υφής και… ιδιοσυγκρασίας.

Η Πατρώνη (σε έρευνα / σενάριο της Ίλιας Παπασπύρου) ακολουθεί την πεπατημένη του αγωνιστικού, ρεπορταζιακού / ειδησεογραφικού ντοκιμαντέρ (που στην Ελλάδα, τουλάχιστον, δυσκολεύεται να αποχωριστεί το «κουστούμι» της μικρής οθόνης). Έτσι, συνεντεύξεις με ηθοποιούς και σκηνοθέτες του θεάτρου (οι άνθρωποι του Καρτέλ και του Εθνικού, ο Καλαβριανός, ο Ολιβιέ Πυ, ο Λιβαθηνός, η Φριντζήλα, η κατάληψη του Εμπρός, ο Τσινικόρης, η Αργυρίου) εναλλάσσονται προβλέψιμα με πλάνα της ρημαγμένης από την κρίση πόλη της Αθήνας και αποσπάσματα διαφορετικών (έως και πειραματικών), τολμηρών παραστάσεων, που έγιναν πραγματικότητα χάρη στην (τόσο παρεξηγημένη τελευταία) ιδιωτική πρωτοβουλία: «Ιλιάδα», «Βάκχες», «Βιτριόλι», «Γιοι και Κόρες», «Αντιγόνη», «Τηλέμαχος».

Η ύπαρξη των τελευταίων, όμως (με μοναδική εξαίρεση εκείνη στο δρόμο, με θεατές περαστικούς, ιθαγενείς και μετανάστες, κάποιους από τους οποίους ξεχωρίζει εύστοχα η κάμερα), φαντάζει καταχρηστική, αφού είναι εξαιρετικά μικρά, για να προσθέσουν κάτι σημαντικό στα όσα λέγονται (από τους συνεντευξιαζόμενους) ή όσα δείχνονται (στα πλάνα της πόλης) για την ύφεση γενικά και τον αντίκτυπό της στον καλλιτεχνικό χώρο ειδικά. Ως έχουν, απλά πληγώνουν το ρυθμό τού φιλμ και το κάνουν πιο κουραστικό. Όταν λίγο πριν απ’ το τέλος στο «παιχνίδι» μπαίνουν και οι μαρτυρίες / απόψεις μερίδας θεατών μιας εκ των παραστάσεων, το εγχείρημα αρχίζει να απογειώνεται, αλλά είναι πια πολύ αργά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ναι, αν αγαπάς σφόδρα το θέατρο και δεν κρατιέσαι να το δεις όταν φτάσει… σπίτι του, στην τηλεόραση. Όχι, σε κάθε άλλη περίπτωση.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κι άλλο ελληνικό ντοκιμαντέρ. Για το θέατρο. Και την κρίση. Επειδή δεν έχουμε αρκετούς αυτόχειρες…