FreeCinema

Follow us
23.0423:00

Ελληνικό box-office: Έρχονται σκληρά λουκέτα.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Ένα Ήσυχο Μέρος» παρέμεινε στην κορυφή του… πιο εξευτελιστικού τετραημέρου που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια (εξαιρώντας τους πάτους των τελών Ιουλίου με μέσα Αυγούστου)!

Δικαίως απέχει το κοινό, φυσικά. Το χάλι των 10 (δέκα!) πρεμιερών της περασμένης Πέμπτης, με απίστευτες μετριότητες, ξεθαμμένους τίτλους ή έργα που δεν δύνανται να «μιλήσουν» στον Έλληνα θεατή, μονάχα αυτό το αποτέλεσμα μπορούσε να επιφέρει. 53.492 εισιτήρια κοπήκανε σε ολόκληρη τη χώρα εντός του τετραημέρου! Πρόκειται για το πιο εξευτελιστικά χαμηλό νούμερο που έχει ζήσει η ντόπια κινηματογραφική αγορά σε τέτοια περίοδο… κι εγώ δεν ξέρω από πόσα χρόνια πίσω (αμφιβάλλω αν υπάρχει ανταγωνισμός κιόλας). Υπάρχει μερίδα του «Τύπου» που προσπαθεί να σας το σερβίρει όλο αυτό όσο πιο κομψά γίνεται, αλλά οι αριθμοί δεν χωράνε καλοσύνες. Στα ταμεία παίζουν σκηνές σκληρού πορνό! Ορίστε, το είπα όσο πιο ευγενικά μπορούσα. Και η κατάσταση θα συνεχίζεται ακάθεκτη, για όλους τους θερινούς μήνες. Δεν θέλω να προκαλέσω τον πανικό στους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές των άμοιρων σινεμά που θα δουλέψουν φέτος το καλοκαίρι, όμως, με το πρόγραμμα που έχουν δει τα μάτια μου, ο θεατής δεν θα πλησιάζει ούτε υπό την απειλή όπλου. Και είναι τόσο κρίμα, να βιώσουν την ήττα πρώτα αυτοί οι άνθρωποι που αγωνιούν καθημερινά μπροστά από άδειες αίθουσες ή καθίσματα σε τόσο όμορφες αυλές και ταράτσες (τις οποίες έχουμε πραγματικά μεγάλη ανάγκη να βρίσκονται κοντά μας)…

Ξανά στην κορυφή, λοιπόν, το «Ένα Ήσυχο Μέρος», η πιο στρωτή, mainstream ταινία αυτής της περιόδου που μπορούσες να προτείνεις σε κανονικό θεατή να δει στο σινεμά… χωρίς να τα κλάψει (γενικά). Βέβαια, μιλάμε για 7.519 εισιτήρια (από 58 οθόνες), με πτώση 52% από το προηγούμενο τετραήμερο. Κι ας αρέσει το έργο. Κι ας έχει δυνατό word of mouth. Διανύει την τρίτη εβδομάδα προβολής του και… «πάλιωσε»! Το Σάββατο… «έσπασε ταμεία» (σαρκασμός), δηλαδή έκοψε 2.895 εισιτήρια. Συντριπτική η μερίδα της αθηναϊκής συμμετοχής στο τετραήμερο, με 4.538 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Έχει φτάσει τα 61.433 και το λες και «sleeper hit». Αν υπήρχε Θεός (και σωστός προγραμματισμός από τους αιθουσάρχες που μάλλον το φοβήθηκαν) θα έπαιζε με διάρκεια και θα πατούσε γκάζι για κατοστάρα. Τώρα, θα φλερτάρει με τα ογδόντα. Αν συνεχίσει να παίζει σε αξιοπρεπείς ώρες και παραστάσεις… Στο #2, το «Rampage» (φωτό) έχασε ένα 55% από τα εισιτήρια του ανοίγματός του, για να κόψει 5.724 εισιτήρια (από 59 οθόνες), με καλύτερη μέρα το «μπλοκμπαστερικό» (σαρκασμός) Σάββατο των 2.522 εισιτηρίων. Σύνολο στα 24.157. Disaster, όντως. Στο #3 συναντάμε τον «Πίτερ Ράμπιτ» που πηγαίνει… σαν χελώνα (-47%), με 4.322 εισιτήρια (από 71 οθόνες). Καλύτερο το Σάββατο (2.136) από την Κυριακή (1.749), που σημαίνει πως οι γονείς προτίμησαν άλλα πράγματα χθες (βλέπε καλοκαιρία). Όχι καλό το σύνολο στα 45.049 εισιτήρια για τέτοια παραγωγή παιδικού θεάματος.

Στο #4 έκανε ποδαρικό το θρίλερ τρόμου «Amityville: Το Ξύπνημα» (φωτό), καλύπτοντας τις ανάγκες του πιο teen κοινού που γουστάρει το είδος, χωρίς όμως να προκαλεί και κάποια ευκαταφρόνητη κοσμοσυρροή. 4.089 εισιτήρια (από 61 οθόνες, αριθμός σοκ, κανονικά), με το Σάββατο να ξεχωρίζει στα 1.540 εισιτήρια. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η παράδοξη κωμωδία «Game Night» (-44%), με 3.915 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Μέτριο το σύνολο στα 25.396, αν και εδώ που τα λέμε στην καλύτερη θα είχε κόψει τα διπλά, δεν ήταν τίτλος με υψηλές προσδοκίες.

Ακολουθούν τίτλοι της γνωστής κατηγορίας «συνοδεύω το ανήλικο». Το «Σέρλοκ Ζουμπόμς» (με άνοδο της τάξης του 20%!) έκοψε 2.789 εισιτήρια (από 55 οθόνες) και έχει φτάσει τα (χλιαρά) 35.278, ενώ το «Λέο Ντα Βίντσι: Αποστολή Μόνα Λίζα» πρόσθεσε ακόμη 2.680 εισιτήρια (από 45 οθόνες), με το σύνολό του να βρίσκεται στα (πιο πτωχά) 17.807. Στο #8 βρίσκουμε το νεανικό ρομάντζο «Ο Ήλιος του Μεσονυχτίου», με το καλύτερο κράτημα στο top 10 (-36%) και 2.405 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Συνολικά, έχει κόψει 8.405 και, προφανώς, δεν πρόκειται να έχει ιδιαίτερο μέλλον. Στενάχωρα πολύ τα νέα για τους οπαδούς τού Γουές Άντερσον, που υπάρχουν… μόνο στη φαντασία μας, τελικά! Διότι δεν γίνεται να βγαίνει τούτη η ταινιάρα, το «Νησί των Σκύλων» (φωτό), σε 27 οθόνες και να φέρνει μόλις 2.272 θεατές στα ταμεία! Από αυτά, τα 1.959 κόπηκαν στην Αθήνα (από 18 οθόνες). Συμπέρασμα: το ελληνικό κοινό δεν αγαπά το σινεμά τού Άντερσον, αλλά προτιμά το τεράστιο και ονομαστό καστ των ηθοποιών του, οι οποίοι λειτουργούν σαν «μαγνήτες». Όταν γυρίζει stop motion animated ταινίες, όπως αυτό ή τον «Απίθανο κύριο Φοξ», το «fan base» μετατρέπεται σε… κουραφέξαλα! By the way, ας θυμηθούμε ότι εκείνη η προηγούμενη δουλειά του με αυτή την τεχνοτροπία είχε την ατυχία να κάνει πρεμιέρα πάνω στο Πάσχα του 2010, με άνοιγμα 676 εισιτηρίων (τετραήμερο), για να κλείσει καριέρα στα 5.590. Οι «Σκύλοι» θα τα πάνε λιγάκι καλύτερα, αλλά μιλάμε περί τραγωδίας, ουσιαστικά. Το «Συνομωσία» (-38%) ολοκληρώνει το δράμα αυτής της δεκάδας, με 2.175 εισιτήρια (από 19 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 7.842.

Κοινώς, μονάχα δύο τίτλοι από τις πρεμιέρες της εβδομάδας κατάφεραν να μπουν στο top 10, με τα άθλια εισιτήρια που είδατε άνωθεν. Τέσσερις πρεμιέρες έκοψαν τριψήφιο αριθμό εισιτηρίων, με το ελληνικό «Μπλε Βασίλισσα» (318) και το επίσης εγχώριο ντοκιμαντέρ «Κωστής Παπαγιώργης, Ο Πιο Γλυκός Μισάνθρωπος» (390), να δείχνουν χαρακτηριστικά την εκ μέρους του κοινού πλήρη απαξίωση των παραγωγών που… αυτές τις ώρες βραβεύονταν από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Εκεί σάρωσε ο «Γιος της Σοφίας». Τίμιο. Βραβεία που ουδείς γνωρίζει σε ταινία που κανένας δεν είδε.