FreeCinema

Follow us
23.0118:00

Ελληνικό box-office: You can handle the truth.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ παρέμεινε στην κορυφή με σχετικά μικρή πτώση, παρά τις επιπλέον οσκαρικές (και ποιοτικές) πρεμιέρες!

Καθώς προχωράμε όλο και βαθύτερα εντός της φετινής οσκαρικής σεζόν, οι ταινίες που θα πρωταγωνιστήσουν με τις μεγαλύτερες αξιώσεις στα βραβεία της Ακαδημίας αποτελούν τον κύριο πόλο έλξης των θεατών. Για παράδειγμα, το 38% από το συνολικό μερίδιο της αγοράς για το περασμένο τετραήμερο ανήκε σε μόλις τρεις τίτλους, οι οποίοι προφανώς και φιγουράρουν στο top 10. Τα 164.693 εισιτήρια που κόπηκαν δείχνουν μια μικρή βελτίωση σε σχέση με τα αντίστοιχα 154.974 που μετρήσαμε από τα ταμεία πέρσι, αλλά οι αιθουσάρχες σίγουρα δεν θα μοιραστούν κάποια χαρά για το νούμερο αυτό, όταν σε ευρώ το αποτέλεσμα προκύπτει χαμηλότερο. Πάντως, το πολύ πιο ώριμο profile των συγκεκριμένων φιλμ της περιόδου μάς κάνει να αισιοδοξούμε για το ενδιαφέρον τού κοινού για καλό σινεμά. Διότι μονάχα άριστο μπορεί να αποκαλέσει κανείς το «The Post» του Σπίλμπεργκ, που έχασε μονάχα ένα ποσοστό της τάξης του 34% από το opening weekend του, κόβοντας 30.572 εισιτήρια (από 83 οθόνες). Το Σάββατο είχε τη μερίδα του λέοντος (12.684), ενώ συνολικά η Αθήνα σκίζει (20.811 εισιτήρια, από 35 οθόνες!). Έχει πιάσει τα 99.226 μονάχα μετά από έντεκα μέρες προβολής και θα έχει «ψωμί» για μερικές εβδομάδες ακόμη, βοηθούμενο από τις υποψηφιότητες των Όσκαρ.

Πολύ καλό το word of mouth και για το ντεμπούτο του επίσης οσκαρικού «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα» (φωτό), που άνοιξε στο #2 με 25.785 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Παραλίγο στην κορυφή, δηλαδή, τούτο το εκπληκτικό βρετανικό φιλμ για τις πρώτες πρωθυπουργικές μέρες του Τσόρτσιλ στα 40s, με το Σάββατο να προσελκύει 10.747 θεατές σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ατυχώς, και σε τούτη την περίπτωση, το αθηναϊκό κοινό στήριξε ουσιαστικά (18.556 εισιτήρια, από 35 οθόνες). Η σιγουριά του επερχόμενου Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου για τον Γκάρι Όλντμαν σίγουρα θα κρατήσει το ενδιαφέρον του κόσμου για κάμποσες εβδομάδες και μέσα στον Φεβρουάριο. Η τρίτη θέση ανήκει στο θρίλερ «Ο Επιβάτης», το οποίο είχε σχετικά ικανοποιητικό κράτημα (-37%) ως επιλογή ψυχαγωγίας για ευρύτερη ηλικιακή γκάμα. Έκοψε 16.468 εισιτήρια (από 46 οθόνες), με σύνολο στα 58.547 μέχρι στιγμής. Όχι άσχημα. Στο #4, το υποτιθέμενο sequel του «Jumanji» έχασε ένα 42% από το άνοιγμά του, κόβοντας 14.177 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Εισπρακτικό φαινόμενο στις ΗΠΑ (ήδη πάνω από 300.000.000 δολάρια σε εισπράξεις!), αλλά μόλις 51.679 στο ελληνικό box-office. Ντεμπούτο στο #5 έκανε το αστυνομικό θρίλερ «Η Ληστεία του Αιώνα», το οποίο κατάφερε να κόψει 12.187 εισιτήρια (από 36 οθόνες) παρά τη μεγάλη διάρκεια και τις μετριότατες κριτικές. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι το φιλμ είχε (αναλογικά) δυνατό ξεκίνημα την Πέμπτη (3.420), αλλά δεν κατάφερε να απογειωθεί το Σάββατο (3.738), με τις υπόλοιπες μέρες να πέφτουν αρκετά πιο χαμηλά. Από την Πέμπτη που μας έρχεται, το πιο νεανικό κοινό θα το ξεγράψει για το νέο κεφάλαιο του «Maze Runner».

Στο #6, το «The Bachelor εξακολουθεί να κόβει ικανοποιητικά εισιτήρια (τέταρτη εβδομάδα προβολής), τη στιγμή που ο «σοβαρός» αντίπαλός του κατά τις εορταστικές μέρες που μας πέρασαν, η «Τζαμάικα», έχει εξαφανιστεί από τον χάρτη (βρίσκεται στο #24, με 449 εισιτήρια, από 8 οθόνες και δράμα σύνολο στα 53.092). Το λαϊκό, κωμικό franchise από την άλλη πρόσθεσε ακόμη 11.480 εισιτήρια (από 34 οθόνες) στο σύνολο των 215.440! Την προηγούμενη εβδομάδα έλεγα ότι θα έχει πλάκα αν ξεπεράσει τον «Καζαντζάκη». Λοιπόν, θα τον ξεπεράσει! Εκείνος έχει βαλτώσει στα 232.096 εισιτήρια. Ακολουθούν τα δύο animated σουξέ τούτης της περιόδου, ο «Φερδινάνδος» (10.080 εισιτήρια, από 78 οθόνες, με σύνολο στα 114.314) και το «Coco» (7.453 εισιτήρια, από 60 οθόνες, με σύνολο στα 108.195). Στο #9 έκανε ένα γενναίο ποδαρικό το οσκαρικό δράμα «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» (φωτό), που κυκλοφόρησε με τακτική platform release σε 2 αθηναϊκές αίθουσες, για να κόψει 4.948 εισιτήρια. Είχε ξεκινήσει μετριότατα την Πέμπτη (431), πήρε γερά μπρος την Παρασκευή (967), έσκισε το Σάββατο (1.999) και κράτησε δυναμικά και την Κυριακή (1.551). Θα απλωθεί σε περισσότερα σινεμά από αυτή την Πέμπτη, έχοντας και το ατού κάμποσων οσκαρικών υποψηφιοτήτων (αλλά χωρίς τη σκηνοθεσία, τελικά). Αν και είναι ταινία που αφορά ευρύτερο κοινό τούτη εδώ, μπορούμε να κάνουμε μια πρόχειρή σύγκριση με το παρόμοιο άνοιγμα του «Moonlight», που στα τέλη του περσινού Γενάρη είχε κάνει «ποδαρικό» με 4.028 εισιτήρια (2.990 από 2 οθόνες στην Αθήνα και 1.038 από 1 στη Θεσσαλονίκη). Η δεκάδα ολοκληρώνεται με το sequel τρόμου «Παγιδευμένη Ψυχή: Το Τελευταίο Κλειδί» που γκρεμοτσακίστηκε (-70%), κόβοντας 4.390 εισιτήρια (από 20 οθόνες), αλλά με εξωφρενικό σύνολο στα 81.041.

Δεν ξεκίνησαν καθόλου καλά οι «12 Δυνατοί» (3.935 εισιτήρια, από 25 οθόνες) και το ντοκιμαντέρ «Maria by Callas» (1.816 εισιτήρια, από 8 οθόνες), ενώ το λιγότερο διαφημισμένο ντοκιμαντέρ «Mountain» κατάφερε να κόψει 952 εισιτήρια με κανονικό πρόγραμμα σε μονή αίθουσα και τρεις επιπλέον προβολές από αντίστοιχα σινεμά. Τέλος, το «Η Ψυχή και το Σώμα» (φωτό) έχει φτάσει τα 28.842 εισιτήρια, σημειώνοντας την ελάχιστη πτώση ενός 8% στην έκτη εβδομάδα προβολής του!