FreeCinema

Follow us
17.109:00

Ελληνικό box-office: Το «έστρωσε» στα ταμεία!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Χιονάνθρωπος» έκανε ένα αναμενόμενα μεγάλο άνοιγμα, προσελκύοντας το mainstream κοινό που αγαπά τα θρίλερ, μαζί με τους… έξω φρενών fans του συγγραφέα του ομώνυμου βιβλίου!

Κλέβοντας την προσοχή από το 42% των θεατών που πήγαν σινεμά το περασμένο τετραήμερο, ο «Χιονάνθρωπος» όχι απλά έπιασε κορυφή, αλλά έκανε και το πέμπτο μεγαλύτερο άνοιγμα ταινίας στη χώρα μας για το 2017! Η επιτυχία ήταν σίγουρη, άσχετα από το πόσο άρεσε ή δεν άρεσε η κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Γιου Νέσμπα στους fans του Νορβηγού συγγραφέα (κατά γενική ομολογία, δεν άρεσε…). Η διχαστική γνώμη του κοινού που έσπευσε από την πρώτη κιόλας μέρα (12.742 εισιτήρια) δεν κατάφερε να βλάψει τη συνολική προσέλευση, που έφτασε τα 58.070 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Μια αριθμητικά ισορροπημένη έξοδος ταινίας, δηλαδή, πράγμα που θα πρέπει να ικανοποίησε αρκετά και τις αίθουσες εισπρακτικά. Τα 19.693 εισιτήρια του Σαββάτου προκάλεσαν την απογείωση, προφανέστατα. Η Αθήνα είχε σαφές προβάδισμα (35.142 εισιτήρια, από 47 οθόνες) αλλά και το σύνολο της επαρχίας (22.928 εισιτήρια, από 45 οθόνες) δεν ήταν αμελητέο.

Εάν αναζητήσουμε ένα τίμιο μέτρο σύγκρισης για την επιτυχία του φιλμ του Τόμας Άλφρεντσον, θα εντυπωσιαστούμε ακόμη περισσότερο με το άνοιγμα του «Χιονάνθρωπου»! Τα παραδείγματα αφορούν ταινίες που προέρχονται από το genre του (κάπως πιο adult) θρίλερ και είχαν προϋπάρξει ως βιβλία. Τον Ιανουάριο του 2012, «Το Κορίτσι με το Τατουάζ» (φωτό) είχε ανοίξει με 49.810 εισιτήρια, έχοντας την επιπλέον αβάντα του γνωστού τίτλου και από το σινεμά (sequel, γαρ) αλλά και της σκηνοθετικής υπογραφής του Ντέιβιντ Φίντσερ. Παρομοίως, ο Φίντσερ βοήθησε αρκετά και το άνοιγμα του «Κοριτσιού που Εξαφανίστηκε» (55.449 εισιτήρια) τον Οκτώβριο του 2014. Πέρσι, τέτοιον καιρό πάλι, «Το Κορίτσι του Τρένου» άνοιγε με 32.260 εισιτήρια. Και εδώ, πραγματικά αναπάντεχα, πρωτιά για τον «Χιονάνθρωπο», λοιπόν!

Δεν ακολουθούν το ίδιο θετικά νέα, πάντως. Τα 165.533 εισιτήρια της αντίστοιχης περσινής περιόδου έπεσαν σήμερα στα 140.861. Δεν το λες και σοβαρή απώλεια, αλλά δείχνει μια μικρή τάση καθοδική για τούτη τη σεζόν, που σίγουρα θα εξαρτηθεί από τη σοβαρότητα των νέων ταινιών ως δέλεαρ για να βγει ο κόσμος από το σπίτι και να αγνοήσει τον καταιγισμό από νέες τηλεοπτικές σειρές της αλλοδαπής. Περίμενε να δεις τι θα γίνει σε λίγες μέρες με το δεύτερο season του «Stranger Things» και ρώτα τότε αν θα θυμάται ακόμη κανείς την ύπαρξη ενός… «Blade Runner 2049»! Το οποίο είχε μια αρκετά ηχηρή πτώση της τάξης του 47%, στο τυπικό πλαίσιο απώλειας της δυναμικής του fanbase, κοινώς. Το όχι και τόσο επιτυχημένο (από όλες τις απόψεις) sequel έκοψε 16.875 εισιτήρια (από 65 οθόνες), με το Σάββατο να αγκομαχάει στα 6.132. Σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών στα 67.930 εισιτήρια και, όπως είπα και την περασμένη εβδομάδα, δεν φαίνεται ικανό να πιάσει την κατοστάρα. Κάτι δηλώνουν όλα αυτά, όμως ας μην… εκνευρίσω κι άλλο εκείνους που ωρύονται περί «αριστουργήματος».

Στην τρίτη θέση συναντάμε «Το Αυτό», το οποίο είχε σημαντικότατες ποσοστιαίες απώλειες στο box-office, της τάξης του 67%! 15.969 εισιτήρια (από 65 οθόνες) για το τρίτο τετραήμερο αυτής της υπερεπιτυχημένης (παγκοσμίως) ταινίας, το σύνολο της οποίας πιάνει πλέον στη ντόπια αγορά τα 241.090 εισιτήρια. Γιατί έπεσε τόσο απότομα; Σίγουρα έχασε σημαντικό αριθμό οθονών από τον «Χιονάνθρωπο», ο οποίος της «έκλεψε» και μερίδα κοινού που στράφηκε στο… πιο καινούργιο και «talk of the town» θρίλερ. Στο #4, η πρωτοεμφανιζόμενη (αλλά ουχί και σε δημοσιογραφική προβολή…) περιπέτεια «Εκδικητής» (φωτό) κατάφερε να κόψει 11.036 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Διάβολε, σοβαρά, πήγατε για τον Τζάκι Τσαν; Στο #5 έκανε ποδαρικό η μελοδραματική «Μεγάλη Υπόσχεση», η οποία πήγε να πουλήσει νοσταλγία και θρήνο σφαγής των Αρμενίων στο λαϊκό κοινό, κόβοντας 8.834 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Σε άλλες εποχές τούτο το φιλμ μπορεί και να έσκιζε, αλλά χωρίς την υποστήριξη της λεγόμενης β΄ προβολής «της γειτονιάς» και με τον τίτλο να έχει «διαρρεύσει» εκεί έξω από τον Ιούλιο, δεν ήταν δυνατόν να υπάρχουν σοβαρές προσδοκίες.

Τα πιτσιρίκια δείχνουν τη δύναμή τους στο δεύτερο μισό του top 10. Ο τρίτος «Απαισιότατος» κύριος Γκρου στο #6 με 8.416 εισιτήρια (από 73 οθόνες, με σύνολο στα 275.170), η ταινία των «Emoji» στο #7 με 4.959 εισιτήρια (από 60 οθόνες, με σύνολο στα 41.660) και το «My Little Pony» στο #8 με 3.061 εισιτήρια (από 41 οθόνες, με σύνολο στα 8.381). Αν δουλεύει και το… πατατάκι και το popcorn μαζί, ανάβεις από μια λαμπαδίτσα για το κάθε παιδικό franchise! Στο #9, με τη σοβαρότερη πτώση του τετραημέρου (περί του 69%!), «Η Λιακάδα Μέσα μου» έφαγε μπόρα με μόλις 2.333 εισιτήρια (από 12 οθόνες), φτάνοντας σε ένα όχι και τόσο ηττοπαθές σύνολο, όμως (12.213 εισιτήρια). Η δεκάδα ολοκληρώνεται με το πρωτοεμφανιζόμενο «Η Μάχη των Φύλων» (φωτό), το οποίο εισέπραξε τη «ρετσινιά» της αθλητικής ταινίας (και «αμερικανιά» επιπλέον…), για να καταδικαστεί από το ελληνικό κοινό στην αδιαφορία των 2.149 εισιτηρίων (από 24 οθόνες). Σοκαριστικό.

Παρά το γεγονός ότι έχουμε καμία δεκαριά πρεμιέρες την ερχόμενη Πέμπτη, ούτε το «Geostorm» δείχνει ικανό να ρίξει από την κορυφή τον «Χιονάνθρωπο», ούτε και η «Μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι (φωτό) είναι ικανή να ξεσηκώσει τα πλήθη. Μπορεί, όμως, να ξεσηκώσει κύμα συζητήσεων με την προκλητικότητα της θεματικής της. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για την πρώτη σοβαρή ταινιάρα της σεζόν. Ό,τι και να πω εγώ από τώρα, δεν μπορεί να σας προετοιμάσει γι’ αυτό που θα συμβεί στις αίθουσες…