FreeCinema

Follow us
27.0319:30

Η «Πεντάμορφη» και… το ελληνικό box-office.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Πεντάμορφη και το Τέρας» απλά παρέμεινε στην κορυφή δίχως εκπλήξεις, ενώ ένας μεγάλος όγκος από πρεμιέρες συνάντησε τη μαζική αδιαφορία του κοινού.

Δεν ήταν μονάχα το χειρότερο τετραήμερο του 2017 (μέχρι στιγμής) σε αριθμό εισιτηρίων (94.857), αλλά και το δεύτερο χαμηλότερο ολόκληρης της σεζόν, μετά το πέρας του εορτασμού του περσινού Δεκαπενταύγουστου! Μπορεί τα γραφεία διανομής να πήραν την απόφαση να οδηγήσουν εννέα νέες ταινίες προς τη (σχεδόν βέβαιη)… σφαγή, όμως αυτό δεν αλλάζει τίποτε στα μυαλά (εδώ κι αν έπρεπε να προσθέσω εισαγωγικά…) της αγοράς, τα οποία επιφυλάσσουν ακόμη δέκα (!) πρεμιέρες για τις κινηματογραφικές αίθουσες από αυτή την Πέμπτη. Και πάει λέγοντας… Τι επιτυγχάνει όλη αυτή η «πολιτική»; Να αλλάζουν έργο τα σινεμά τις Πέμπτες. Και τίποτε άλλο! Ο κόσμος αποδεικνύει έμπρακτα ότι έχει μπαφιάσει από τον όγκο των φιλμ που του πετάγονται στη μάπα κυριολεκτικά, δίχως κάποιο νόημα ή λόγο ύπαρξης, και «παρακολουθεί» (#not) με αδιαφορία την όλη κατάσταση, επιλέγοντας άλλου είδους διασκεδάσεις. Και δεν ήταν ένα πραγματικά ολέθριο τετραήμερο, αφού η αργία της 25ης Μαρτίου έπεσε φέτος πάνω σε Σάββατο. Φανταστείτε τις… απώλειες αν μιλούσαμε για Παρασκευή! Συμπέρασμα; Μόνο αν η ταινία αξίζει, έχει προσέλευση και ακούγεται… υπό την προϋπόθεση να προλάβει να μαθευτεί, σε μια περίοδο που τα πάντα τσουβαλιάζονται βδομάδα με τη βδομάδα. Όταν ακόμη και εμείς, οι επαγγελματίες του χώρου, βλέπουμε τους τίτλους των φιλμ που διανέμονται και αναζητούμε… «έξοδο κινδύνου», πώς μπορεί κανείς να κατηγορήσει τους θεατές που δεν έχουν πια άλλον χώρο για «γράψιμο» στους όρχεις τους; (Παρντόν για το «γαλλικό», αλλά εδώ μιλάμε ωμά και ρεαλιστικά.)

beauty-and-the-beast-2017

Το χάλι της κατάστασης στα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία φαίνεται ξεκάθαρα από το ποσοστό της «Πεντάμορφης και του Τέρατος», το οποίο διατήρησε την πρώτη θέση στο box-office, αντιπροσωπεύοντας από μόνο του το 39% επί του συνόλου της αγοράς με… μόλις 37.138 εισιτήρια (από 221 οθόνες). Η πτώση (της τάξης του 37%) από τη δυναμική τού opening weekend είναι οριακά αποδεκτή, αν και ελαφρώς υψηλή για φιλμ το οποίο προσεγγίζει κάθε είδος κοινού και δη τα μικρά παιδιά (με τις μεταγλωττισμένες στα ελληνικά κόπιες). Το σύνολο των εισιτηρίων από αυτές τις προβολές (σε 3D & 2D) φτάνει τα 20.129 εισιτήρια, ενώ οι προβολές στην αγγλική γλώσσα (μόνο σε 2D) προσέλκυσαν 17.009 θεατές. Η διαφορά είναι ελάχιστη και αυτό έχει ενδιαφέρον, διότι επισημαίνει ότι η ταινία δεν είχε τόσο μεγάλο γκελ σε οικογένειες και ανήλικο κοινό, που μάλλον προτίμησαν τη λιακάδα, τις παραλίες και τις εξοχές αυτές τις μέρες. Η ταμειακή υπερίσχυση του Σαββάτου (13.675 εισιτήρια συνολικά, 6.055 από αυτά για την αγγλόφωνη version) επίσης πιστοποιεί την ταύτιση ενός περισσότερο general κοινού με το έργο. Η live action μεταφορά της «Πεντάμορφης» έχει φτάσει μέχρι στιγμής τα 117.649 εισιτήρια στη χώρα μας, και αυτό το νούμερο δεν θα έπρεπε να χαροποιεί κανέναν. Αλλά υπάρχει πάντοτε και το άλλοθι της «κρίσης»…

GET OUT

Στο #2 σκαρφάλωσε το θρίλερ «Τρέξε!» (φωτό), το οποίο γνωρίζει αναπάντεχο σουξέ και συζητιέται πολύ από τον κόσμο. Δικαίως. 11.412 εισιτήρια (από 51 οθόνες) και σχεδόν ανύπαρκτη πτώση (-17%) σε σχέση με το πρώτο τετραήμερο της ταινίας. Αρέσει λίγο παραπάνω στο αθηναϊκό κοινό (6.551 εισιτήρια, από 19 οθόνες) και το Σάββατο (3.768) ήταν το φόρτε του. Έχει φτάσει τα 36.319 εισιτήρια και είναι μια σαφής επιτυχία για το είδος της, που δείχνει ικανή να έχει διάρκεια στα ταμεία. Δεν θα λέγαμε το ίδιο για τους «Power Rangers», που έκαναν ντεμπούτο στο #3 με 9.484 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Τα 2.894 εισιτήρια του Σαββάτου ήταν το μεγαλύτερο νούμερο που είδε το φιλμ ταμειακά σε τούτο το τετραήμερο. Προβλέψιμο, αν ρωτάς κι εμένα. Ο «Κονγκ» έπεσε ηχηρά (-65%) στο #4, κόβοντας 6.755 εισιτήρια (από 36 οθόνες), αλλά το σύνολό του στα 91.931 σημαίνει ότι στην τελική θα ξεπεράσει τον πρόσφατο «Godzilla» και αυτό επικυρώνει την επιτυχία της προώθησης της ταινίας σε μια αγορά που δεν σηκώνει εύκολα τα… τέρατα. Ο «Λόγκαν» (-53%) συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με 5.874 εισιτήρια (από 28 οθόνες), έχοντας επιτύχει ένα δυναμικότατο σύνολο στα 174.268 εισιτήρια. Ακόμη κι αν άρεσε πολύ, όμως, παρατηρεί κανείς πού βρίσκεται στο τέταρτο τετραήμερό της μια ταινία του συγκεκριμένου genre…

SUBURRA

Τέσσερις από τις πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης κατάφεραν να μπουν στο top 10, δίχως μεγάλη υπερηφάνεια για το αποτέλεσμα. Στο #6, η κωμωδία «Φοβού τον Πεθερό» μάλλον… φόβισε και τους θεατές και άνοιξε με 3.161 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Δεν είναι ανάγκη να το αναλύσουμε, έτσι; Στο #7, η μαφιόζικη και πολιτική «Suburra» (φωτό) από την Ιταλία, που άδικα άργησε να φτάσει κι από τα μέρη μας και σε άλλες εποχές θα είχε σκίσει, έκοψε 2.977 εισιτήρια (από 11 οθόνες), έχοντας από κοντά το «Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου» του Ξαβιέ Ντολάν, το οποίο τράβηξε 2.682 θεατές (κι αυτό σε 11 οθόνες). Μικρή παρένθεση για την «Ταινία LEGO Batman» (-35%) στο #9, με 2.086 εισιτήρια (από 40 οθόνες) και σύνολο στα 71.355, με ένα ελαφρύ αγκομαχητό. Τέλος, η ελληνική… «Amerika Square» (μεγάλη «εξυπνάδα» ο τίτλος) αστόχησε από κάθε άποψη, με άνοιγμα στο #10 και 1.656 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Η ντόπια κριτική, βέβαια, είχε χαρακτηρίσει την ταινία «ενδιαφέρουσα», κοινώς άστραψε το μάτι μας από τα «δύο αστεράκια» (και βάλε). Συνεχίστε να βάζετε «αστεράκια», έχετε πετύχει διάνα το μυαλό του μέσου Έλληνα θεατή (#irony).

ghost-shell-movie-2017

Αυτή την Πέμπτη έρχονται, λοιπόν, ακόμη δέκα νέες ταινίες, μεταξύ των οποίων και κάποιες με εμπορικές δυνατότητες, αλλά αυτό το τσουβάλιασμα μάλλον κακό σε όλους μαζί θα κάνει, με προφανή νικητή το «Φάντασμα στο Κέλυφος». Τώρα, αν κάνουν την ανατροπή τα… Στρουμφάκια και το sequel τους, θα πω απλά ότι… κανείς δεν είναι τέλειος!